میکسر یا پاور میکسر

تفاوت میکسر و پاور میکسر

تجهیز سالن آمفی تئاتر 

 

تفاوت میکسر و پاور میکسر

تفاوت ساده ای بین میکسرها و پاور میکسرها وجود دارد که نشان دهنده کاربرد آنها در صنعت مدیریت بلندگوها می باشد. در اصل میکسرهای ساده وظیفه کنترل و تغییر و کاهش نویز در صدا هستند و می توانند با تقویت و ارسال صدا از طریق میکروفون موجود در محیط به بلندگوها، صدای موردنظر خوبی در اختیار افراد حاضر در سالن قرار دهد، اما استفاده از پاور میکسر ها این امکان را فراهم می کند تا شما بتوانید انواع باندهای پسیو را نیز به خوبی مدیریت کنید و با کاهش سیم کشی محیط خود به خوبی نیازهای مربوط به یک سیستم صوتی در آمفی تئاتر ها را رفع نمایید و از این ویژگی می توانید جهت جلوگیری از بروز مشکل در اتصال کابل ها استفاده کنید و به راحتی ولتاژ موردنیاز بلندگوها را تامین کنید.

میکسر ها از نظر دارا بودن پاور به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • (cms) Mixer
  • Power Mixer

در واقع پاور میکسرها به جز اینکه کار میکسرها را انجام می‌دهند دارای آمپلی فایر ( تقویت کننده صدا ) نیز هستند ویا به عبارت دیگر پاورمیکسرها ترکیبی از دو دستگاه میکسر ( Mixer ) و پاور ( Power ) هستند.

 در حالت کلی استفاده از باند ها و انواع پاور میکسرها می تواند براساس سلیقه و ابعاد محیط باشد، به عنوان مثال شما می توانید در محیط های مختلف از انواع باندهایی با سایزهایی چون ۸ اینج برای محیط های کوچک و تا ۱۵ اینچ برای محیط ها و سالن های آمفی تئاتر بزرگ استفاده نموده و به وسیله استفاده از انواع میکسرها آنها را کنترل نمود.

آمپلی فایر و پیجینگ

از آمپلی فایرها جهت تقویت سیگنال های صوتی استفاده می گردد. آمپلی فایر موجب افزایش کیفیت صدا و ارسال آن ها به بلندگو ها می شود. آمپلی فایرها با توجه به قدرتش و امپدانسشان، دارای انواع مختلفی    می باشند. در یک سالن آمفی تئاتر با توجه به تعداد و نوع بلندگو های استفاده شده، آمپلی فایر مناسب انتخاب می شود. آمپلی فایر ها ضمن بهبود کیفیت صدا، به دلیل دارا بودن ورودی و خروجی های اضافی، این قابلیت را دارند که از یک منبع صوتی دیگر مانند دی وی دی پلیر، کامپیوتر و یا میکروفون های بی سیم یا با سیم سیگنال های صوتی را دریافت کرده و به خروجی ارسال کنند.