آنتی ویروس

کدام آنتی‌ ویروس مناسب‌تر است؟

کدام آنتی‌ ویروس مناسب‌تر است؟

 

  در سال ۱۹۷۰ بصورت عمومی تکنولوژی و فن آوریی اختراع شد که همه ی جهان را دگرگون ساخت و بعد ها به عنوان شبکه ی جهان وب شناخته شد . از آن زمان تاکنون اینترنت بوجود آمد اما با گذشت زمان و وابسته شدن بسیاری از افراد به اینترنت ، تمام تهدیدات محیطی نیز افزایش یافت و این تهدیدات محیط آنلاین به نگرانی بسیاری برای دولت ها تبدیل شد .

علاوه بر محیط آنلاین ، بخاطر گسترش اطلاعات فردی و سازمانی بر روی کامپیوتر ها و تمایل هکر ها برای بدست آوردن آنها ، مبحث امنیت به یک مساله ی جدی برای هر کسی تبدیل شده است.

اما محافظان اطلاعات ما  در این جهان تنها آنتی ویروس ها هستند که هزاران گونه از آن در دنیای وب وجود دارد و روز به روز به گستردگی جواب اینکه  کدام آنتی ویروس بهتر است ؟ بعضی از افراد را دچار مشکل کرده است .

معمولا ویروس ها وقتی در رایانه جا خوش می کنند دیگر به این راحتی ها نمی شود بیرونشان کرد. از این رو ، بعد از مدتی مجبور به تعویض سیستم عامل رایانه و احتمالا از دست دادن اطلاعاتتان خواهید شد. پس باید سعی کرد به پیشگیری اندیشید که خیلی بهتر از درمان است!
اگر از برخی کاربران رایانه درباره وابستگی‌شان به این دستگاه سوال کنید، بی گمان پاسخ می دهند: این کامپیوتر به جانم بسته است و قطعا دلبستگی به رایانه بیشتر مربوط به محتویات و نرم افزارهایش است تا ظاهر و سخت افزارش .
بسیاری از ما اطلاعاتی در رایانه شخصی خود داریم که علایق ، سلایق و گاهی خاطرات ما را در بر می گیرند. از این رو از دست دادن آنها همیشه برایمان ناگوار خواهد بود . چه بسا امکان ندارد شما یک کاربر چندین و چند ساله رایانه باشید و تاکنون این بلا سرتان نیامده باشد . گاه و بیگاه چه از طریق اینترنت و چت و سایت های آلوده و چه از طریق فلش مموری و سی دی یا دی وی دی ، ویروس و تروجان های مختلفی به رایانه نفوذ کرده و به هزار و یک ترفند اعصاب شما را به هم می‌ریزند.

کپی شدن بی هدف چندین هزار   New Folder، حذف یا مخفی شدن فایل ها ، ری استارت بدون اجازه رایانه ، پایین آمدن سرعت سیستم عامل و … همه و همه کار این ویروس های موذی است که وقتی به جان سیستم افتادند، حسابی از خجالتش در می آیند .

نرم افزار های امنیتی چند نوع مختلف دارند :

 

۱  – آنتی ویروس ، تروجان و مالویر
 ۲  – برنامه های ضد جاسوسی یا  Anti spyware
۳
 – دیوار آتش یا  Fire wall  
۴
 – نرم افزارهای امنیت اینترنتی  (internet security)

 

شرکت‌های تولید کننده نرم افرار ؛ محصولات امنیتی خود را به این شکل دسته بندی می کنند. یعنی برای هر کدام از این موارد امنیتی ، نرم افزاری متفاوت طراحی می کنند. رقابت شرکت های تولید فناوری در زمینه نرم افزارهای امنیتی بسیار حساس و تنگاتنگ بوده و تعداد زیادی از این برنامه ها با نام های مختلف در بازار پیدا می شوند. ویژگی های این محصولات نیز تفاوت های بسیاری با هم دارند چه از نظر حجم و سرعت ، و چه از نظر کارایی .                                                                                       

 در بین نسخه های مختلف برنامه های امنیتی از یک شرکت نرم افزاری معمولا نسخه کامل تر نسخه ای است که به آن  internet security – professional – total security گفته می شود.

توجه داشته باشید که آنتی ویروس ها بر اساس آخرین بروزرسانی ها و آپدیت ها بررسی شده اند پس شما هم همیشه این کار را در نظر بگیرید.

برخی از بهترین و پر طرفدارترین این برند ها عبارتند از :

 

Mcafee (مک آفی) :

 

یکی از قدیمی ‌و نام ‌آشناترین شرکت‌های سازنده آنتی‌ویروس که شاید نامش برای هیچ کاربری بیگانه نباشد. این شرکت در سال ۱۹۷۸ توسط جان مک‌آفی (John McAfee) در شهر سانتا کلرا  ایالت کالیفرنیا واقع در کشور آمریکا تاسیس شد . بعدها در سال ۱۹۹۷ از ادغام دو شرکت McAfee Associates و Network General شرکت جدیدی به نام Network Associates بوجود آمد . اما در سال ۲۰۰۴ دوباره تغییر تحول بزرگی در این مجموعه صورت پذیرفت . ابتدا در بهار همان سال پروژه تجارت Magic Solutions به شرکت Remedy فروخته شد و سپس در تابستان با شکل گیری مجدد Network General و واگذاری Sniffer Technologies (که زمینه اولیه کاری همان شرکت بود) مک‌آفی تمام توجه خود را معطوف به نرم‌افزارهای امنیتی کرد. از نکات جالبی که در مورد مک‌آفی می‌توان به آن اشاره کرد خرید شرکت قدیمی و نام آشنایی Dr Solomon’s Group P.L.C در نهم ژوئن سال ۱۹۹۸ به ارزش ۶۴۲ میلیون دلار می‌باشد.  در سال ۲۰۰۶ قراردادی با شرکت مایکروسافت بسته شد که به موجب آن شرکت مکافی به کاربرانی که در سایت ام‌ اس‌ ان ، پولی کاربر شده‌اند امکانات ضد ویروس بدهد . شرکت مک آفی McAfee به تازگی نیز قراردادی با شرکت Facebook به امضاء رسانده که به ۳۰۰ میلیون استفاده کننده از خدمات شرکت Facebook  سرویس رایگان آنتی ویروس ارائه می دهد  .

در کل مک‌آفی را می توان پیر و پدر تمام آنتی ویروس ها دانست . یک نرم افزار بی اعصاب که وقتی یک ویروس به پستش بخورد از بنیان (یعنی با خود فایل و آن برنامه یی که آلوده شده) نابودش می کند. البته جدیداً این مشکلش رفع شده و فقط خود ویروس ها را پاک می کند. مک کافی رایانه شما را به یک پادگان نظامی بدل می کند و واقعا حواسش به همه چیز هست . مک آفی همواره جزء ۳ شرکت پر فروش و معتبر ارائه دهنده آنتی ویروس در دنیا بوده که در حال حاضر با مدیریت جداگانه در تملک شرکت اینتل می باشد و میلیونها کاربر خانگی ، شرکتی و سازمانی در کشورهای مختلف جزء مشتریانش هستند . مشتریانی که محصولات این شرکت را به دلیل کیفیت بالای محصولاتش و اعتبار و تعهد آن شرکت خریداری می کنند . این شرکت در زمینه های تخصصی تر همچنان یک غول نرم افزاری محسوب می شود

بزرگترین بانک اطلاعاتی شناسایی ویروس ها را این نرم افزار دارد . همچنین سیستم دفاع از خود در نرم افزار طراحی شده تا در صورت حمله ویروس به نرم افزار این آنتی ویروس از کار نیفتد.

ولی متاسفانه محصولات آنتی ویروس این شرکت به دلیل تحریم در ایران قابل استفاده ( ثبت و بروزرسانی ) نیست . تا همین چند سال پیش اکثر سازمانهای ایرانی با نسخه های جعلی FAke AV که با شکل و شمایل آنتی ویروس های مک آفی بودن ، امنیت شبکه خود را تامین می کردند . اگر مک آفی قابلیت آپدیت و ثبت محصولاتش را بر روی ایران باز کند ، کار برای شرکتهای کوچکتر به شدت سخت خواهد شد .

کاملترین ابزار این شرکت  Mcafee total protection  نام دارد .

ویژگی های کلیدی نرم افزار McAfee VirusScan Enterprise  

شناسایی جدید ترین ویروس ها ، تروجان ها و در کل فایل های مخرب  

استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها برای یافتن فایل های مخرب  

اسکن دقیق در هنگام اجرای دیسک ها و دستگاه های قابل حمل 

اسکن و از بین بردن فایل های مخرب بدون بازشدن حتی یک صفحه

قابلیت زمان بندی برای  به روز رسانی و اسکن رایانه 

استفاده از بانک اطلاعاتی بسیار قدرتمند شرکت مک آفی

سرعت بالا در اسکن و شناسایی فایل های مخرب 

چک کردن سایت ها برای وجود فایل های مخرب   ؛   امکان قرنطینه نمودن فایلهای مشکوک

بروز رسانی نرم افزار از اینترنت  ؛  عدم کاهش Performance سیستم  ؛ سازگاری با تمام ویندوز ها ؛  قابلیت آپدیت شدن خودکار  ؛ محیط زیبا و کاربرپسند  ؛  کاربرد آسان  ؛ حجم کم

 

وب سایت :   Www. Mcafee.com

 

 Nod 32 (نود ۳۲) :

 ESET Smart Security   : یکی از محصولات کمپانی ESET است که کاربران ، امروزه آن را با نام Nod32 می شناسند. دفتر اصلی این شرکت در کشور چک اسلواکی و در شهر براتیس لاوا می باشد. در سال ۱۹۹۲ و در نتیجه ادغام دو شرکت خصوصی تاسیس شد و با ارائه نخستین محصول خود با نام ESET NOD 1.0  شروع به کار کرد . NOD مخفف یک عبارت محلی است: Nemocnica na Okraji Disku که معنی “بیمارستانی در انتهای Disc “می دهد! اشاره به سریال تلویزیونی “بیمارستانی در انتهای شهر” یا همان Nemocnice na kraji města دارد که در آن کشور در سال ۱۹۷۷ یک سریال تلویزیونی پر بیننده با مضمون درام بود و رابطه بین دکترها و مریض هایشان را به تصویر می کشید . محصول معروف و قدرتمند این شرکت یعنی آنتی‌ویروس NOD32 با کسب جوایز مختلف و متعدد تحسین همگان را برانگیخت . با توجه به علمکرد بسیار خوب این آنتی‌ویروس در سال‌های اخیر و کسب جوایز و گواهینامه‌های متعدد از سازمان ویروس بولیتن و موسسه Av-Comparatives‌ می‌توان NOD32 را بهترین آنتی‌ویروس در سیستم پیشگیرانه (که کاربرد اصلی اش مقابله با تهدیدات ناشناخته است) معرفی کرد. در پنجم نوامبر سال ۲۰۰۷ محصول جدید این شرکت بنام ESET Smart Security‌ نیز که به غیر از آنتی‌ویروس و ضدجاسوس‌افزار ، فایروال و ضداسپم هم دارد ، به بازار ارائه شد. .

به گفته‌ی برخی از کارشناسان، برترین نرم افزار امنیتی دنیا محسوب می شود چرا که حجم بسیار کمی داشته و با حداقل سخت افزار کنار می آید. به روزرسانی بی دردسری دارد و قطعا با یک بار اسکن رایانه شما را در برابر همه اطلاعاتتان رو سفید می کند. در یک جمله می توان گفت: nod 32 یک آچار فرانسه تمام عیار برای رایانه شماست .

شعارشرکت Eset : دنیای دیجیتالی شما را محافظت می‌کنیم – We protect your digital world

مزایای آنتی ویروس Nod32 :

سازگار با شبکه و Uninstall ساده  ؛  نصب سریع و به روز رسانی ساده و اتوماتیک

اشغال حافظه کمی از CPU           ؛   دارا بودن بانک اطلاعاتی شامل پانزده هزار ویروس

قابلیت ذخیره فایل های Update شده این نرم افزار  برای استفاده در دفعات بعدی و یا در کامپیوترهای دیگر

سازگاری در بیشتر موارد با Crack نرم افزار ها     ؛     عدم ایجاد مزاحمت در هنگام اجرای برنامه ها

توانایی غیرفعال کردن برنامه :  از قسمت Taskbar  دکمه Shift را نگه دارید و سپس بر روی آیکن برنامه راست کلیک نمایید. با انتخاب عبارت Close ظاهر شده ، برنامه خاموش می شود.

معایب آنتی ویروس Nod32 :

عمر کوتاه  Username و  Password ها جهت به روز رسانی .

این آنتی ویروس توانایی بالایی در شناخت و حذف ویروس Trojan را دارا نمی باشد.

 

وب سایت : Www.eset.com

 

 Avast (اَوست ) :

 

 آنتی ویروس اوست یکی از آنتی ویروس های مشهور در دنیای برنامه های امنیتی به شمار میرود . این آنتی ویروس در سال های اخیر توانسته جایزه بهترین آنتی ویروس و درجه Advanced را دریافت کند .

این آنتی‌ویروس خوش دست ، اولین بار در سال ۱۹۸۸ و در کشور سابق چک‌ اسلواکی پا به عرصه امنیت رایانه‌ای گذاشت . چهار سال بعد شرکت Alwil Software‌ که دفتر مرکزی آن در شهر پراگ (واقع در جمهوری چک) است بطور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. و اَوست تحت پوشش این شرکت قرار گرفت. اَوست از اولین آنتی‌ویروس‌هایی است که از فن‌آوری حفاظت همزمان (On-Access) در محصولاتش استفاده کرد. در حال حاضر این آنتی‌ویروس طرفداران خاص خودش را دارد و شاید به توان گفت نسخه خانگی ‌و رایگان آن از بهترین آنتی‌ویروس‌های مجانی است که تمامی امکانات موردنیاز برای حفاظت سیستم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از ویژگی های مهم این برنامه حفاظت از نرم افزار های P2P  و نرم افزار چت و پیام رسان مثل یاهو مسنجر و همچنین قابلیت مراقبت اولیه از کامپیوتر در شبکه اینترنت است . به همین خاطر به درد کاربرانی می خورد که زیاد از ایمیل و صفحات وب استفاده می کنند، از خرید اینترنتی خوششان می آید و یا با بانک های آنلاین سر و کار دارند .  Avast دارای هسته ای قدرتمند است که به موتور جستجو اجازه می دهد ویروس ها و دیگر فایل های مخرب را به خوبی شناسایی و از یبن ببرد. این آنتی ویروس دارای دو نسخه تجاری و رایگان است که میتوان با دریافت نسخه رایگان به استفاده از این برنامه پرداخت و مشکلاتی نظیر آپدیت نشدن ، از کار افتادن برنامه و غیره را به دلیل تقلبی بودن ندارید .

 سیستم عامل های پشتیبانی شده : ویندوزهای ۲۰۰۰ ، ایکس پی ، ویستا ، سون و ویندوز سرور . لینوکس ، مکینتاش و پالم او اس می باشد .

شعار  شرکت آواست :  بگذارید از شما در مقابل مارپیچ ویروس‌ها محافظت کنیم      Let us protect you in the virus labyrinth

 

تعدادی از قابلیت های  آنتی ویروس آوست :

 

حفاظت در برابر ویروس‌ها و جاسوس افزارهای رایانه‌ای

حفاظت بلادرنگ از سیستم در برابر روت‌کیت‌ها  ؛  شناسایی برنامه‌های ناخواسته

بروزرسانی سریع   ؛    ویژگی شناسایی هوشمندانه (Heuristic engine)

ویژگی اسکن خودکار و زمان بندی شده از سیستم

محافظت از فایل‌های سیستمی در برابر بدافزارها

محافظت در برابر ایمیل‌های مخرب   ؛    رابط گرافیکی کاربر پسند

 

وب سایت : Www.avast.com

 

 Avira (اویرا) :

 

 یک چتر معروف ! آویرا مجموعه نرم‌افزارهای امنیتی را شامل می‌شود که توسط شرکت نرم‌افزاری Avira GmbH  در کشور آلمان ارائه می‌گردد. این شرکت بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر و ۳۰۰ پرسنل در سراسر جهان دارا می باشد . نسخه رایگان ضدویروس آویرا در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ جز ۱۰۰ محصول برتر رایانه ای توسط مجله PC World معرفی گردید.

 Avira Premium Security Suite  یکی از محصولات کمپانی Avira GmbH می باشد که H+BEDV Datentechnik GmbH   نام نخستین آن به هنگام پیدایش بود .موتور آن با نام Luke Filewalker در سال ۱۹۸۸ در کشور آلمان آغاز به کار کرد و اولین محصول آنتی‌ویروس خود یعنی H+BEDV را روانه بازار کرد. بعداً در سال ۲۰۰۱ با معرفی آنتی‌ویروس Avira Antivir‌ نام قبلی را کم کم کنار گذاشت و با معرفی آنتی‌ویروس قدرتمند و فوق‌العاده سریعش باعث شگفتی اغلب کارشناسان امنیتی شد . شاید درصد بالایی شناسایی ویروس مطابق با اعلام موسسه  Av-Comparatives ( که طی دوسال اخیر از تمامی رقیبانش بالاتر بوده) دلیل اصلی این شگفتی باشد . نسخه رایگان این آنتی‌ویروس با نام Avira Antivir Personal Classic‌ نیز بطور کاملاً مجانی قابل دریافت و استفاده است . اما از مشکلات اصلی این آنتی‌ویروس می‌توان به درصد بالای خطا در شناسایی صحیح کدهای مخرب (False Positive) آن اشاره کرد. البته فقط در صورتی که درجه هوش مصنوعی این برنامه را بالاببرید با این مشکل روبرو می‌شوید . البته اویرا از سال ۲۰۱۰ با آوردن تکنولوژی پرواکتیو ضریب اشتباهتش را حداقل رساند . از نظر سرعت بالا و عدم تاثیر منفی در کارایی سیستم ، اَویرا یکی از بهترین آنتی‌ویروس حال حاضر بحساب می‌آید. این آنتی ویروس از معدود آنتی ویروس هایی است که در سپتامبر ۲۰۰۹ بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را تحت پوشش خود داشت.

این نرم افزار نصب راحت و بی دردسری دارد. سبک است و پشتیبانی کامل از نوت بوک ها حتی پشتیبانی از سیستم های قابل حمل با حافظه بسیار کم از نکات قوت آن است. بسیار پیش می آید که هنگام نصب یا ورود به یک بازی رایانه ای ، آنتی ویروس شما ، گاه و بی گاه هشدار هایی مبنی بر خطرناک بودن آن بازی برایتان نمایش می دهد که واقعا اعصاب خردکن هستند. آویرا یک آپشن بدردبخور دارد به نام Game Mode که برای تعلیق هشدارهای غیر ضروری در حین بازی های کامپیوتری است.
اگر از شبکه های عمومی WiFi استفاده می کنید، موزیک و ویدئو دانلود می کنید و آنها را با دیگران به اشتراک می گذارید، Avira  می تواند انتخاب خوبی باشد.

شعارشرکت اویرا : بالاتر از امنیت – More than security

نرم‌افزارهای امنیتی آویرا برای کاربردهای خانگی و تجاری کوچک شامل سه مجموعه می شود.

۱- Avira AntiVir Personal  نسخه رایگان ضدویروس آویرا

۲-Avira AntiVir Premium نسخه تجاری ضدویروس

۳- Avira Premium Security Suite که تجاری و شامل ضدویروس ، ضد جاسوس افزار , دیوار آتش و ضد هرزنامه می باشد .

مزایا آنتی ویروس آویرا :

 مبارزه قوی با ویروس ، Trojan  ، Malware    ،  Spyware  و  Worm  

به روز رسانی ساده و اتوماتیک   ؛   تنظیمات دلخواه برای به روز رسانی و Scanning

سازگار با شبکه        ؛      Uninstall  ساده  ؛   عدم کاهش سرعت سیستم

  توانایی غیرفعال کردن نرم افزار     ؛   دریافت جداگانه فایل های Update و نصب ساده آن ها.

 
معایب آنتی ویروس آویرا :

از بین بردن Crack و Patch بسیاری از نرم افزار ها.

 

وب سایت : Www.avira.com

 

Kaspersky (کسپرسکی) :

 

این شرکت در سال ۱۹۹۷ توسط یوجین (Eugene) و ناتالیا کاسپرسکی (Kaspersky Natalia) در شهر مسکو  کشور روسیه تاسیس گردید و از سال ۲۰۰۳ به شهرت رسید . امروز این شرکت علاوه بر اداره مرکزی در مسکو شعباتی نیز در انگلستان ، فرانسه ، هلند ، لهستان ، ژاپن ، چین و امریکا دارد. محدوده فعالیت این شرکت در حوزه امنیت آی تی است و در این زمینه بسیار موفق بوده است. در سال ۲۰۰۵ کاسپرسکی از طرف مجله معتبر Red Herring به عنوان یکی از شرکت‌های تاثیر گذار در بازار اروپا و پیشتاز در نرم‌افزارهای امنیتی شناخته شد . در حال حاضر  آنتی‌ویروس‌های معروفی  مانند :               F-Secure ،  AVK G-Data ، eScan و… از موتور آنتی‌ویروس قدرتمند این شرکت استفاده می‌کنند. این آنتی ویروس یکی از قدیمی ترین نرم افزارها است که از سالها قبل تا کنون توانسته قدرت مانور خود را در حد استاندارد نگه دارد. یکی از بهترین و قدیمی ترین ویژگی های این آنتی ویروس ، اسکن سریع فایل ها است .  kaspersky بهترین پیشنهاد برای لپ تاب و تبلت به شمار می آید چرا که به دلیل داشتن حجم محدود ، برای رایانه های پرتابل مناسب تر است . کاسپراسکای قابلیت نصب روی سیستم های آلوده بدون دخالت کاربر و پردازش Self Defense بهینه سازی شده را نیز داراست . محصولات این شرکت توسط بسیاری از سازمان های تست ابزار های امنیتی بررسی شده اند و از تمامی امتحانات سربلند بیرون آمده اند . یکی از خصوصیات بسیار مهم کسپرسکی این است که با اینکه همیشه در حال اسکن سیستم است هیچگاه باعث کاهش سرعت و یا کارایی سیستم نمی شود.

نسخه کامل این نرم افزار که شامل آنتی ویروس و فایروال است kaspersky internet security نام دارد.

شعار شرکت کاسپراسکای : سبز برای شما ، قرمز برای تهدیدات – Green for you , Red for threat

 

وب سایت : Www.kaspersky.com

 

 

symantec (سیمنتک) : Norton           (نورتون) :

 

 در سال ۱۹۸۲ شرکت سیمنتک توسط گری هندریکس با کمک بنیاد ملی علوم آمریکا تاسیس شد. فعالیت‌های این شرکت بیشتر روی پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی متمرکز بود. علاوه بر آن شرکت در زمینه تولید نرم‌افزارهای پاسکال ، ++ C و ویژوال کافه برای پلت‌فرم‌های مکینتاش و IBM فعالیت می‌کرد، ولی با پیدایش رقبای قدرتمندی مانند متروورکس ، مایکروسافت و بورلاند از این تجارت خارج شدند.

هندریکس چندین پژوهشگر در زمینه پردازش زبان‌های طبیعی از دانشگاه استنفورد استخدام کرد که در حقیقت اولین کارمندان شرکت سیمنتک بودند. در سال ۱۹۸۴ سیمنتک توسط شرکت کوچک نرم‌افزاری C&E خریداری شد که مالکان آن دنیس کولمن و گوردن ایوبنکس بودند. بعد از ادغام این دوشرکت نام سیمنتک روی این شرکت جدید باقی ماند و ایوبنکس به سمت مدیر ارشد اجرایی منصوب شد. اولین محصول شرکت یک نرم‌افزار با نام Q&A بود که در سال ۱۹۸۵ منتشر شد. این برنامه که یک نرم‌افزار آفیسی به حساب می‌آمد زمینه ساز شهرت سیمانتک شد . این نرم‌افزار یک سامانه مدیریت پایگاه داده‌ها را به‌همراه یک واژه پرداز فراهم می‌آورد. همچنین آنها قسمتی در سیمنتک تشکیل دادند که به تولید نرم‌افزارهای جانبی برنامه‌ها می‌پرداخت که اولین محصول آن Note-It بود که برای نرم‌افزار لوتوس طراحی شده بود. محبوبیت این نرم‌افزارها به حدی بود که شرکت را قادر کرد در دهه ۹۰ گسترش و ادغام شرکت‌های دیگر را شروع کند.

در آگوست ۱۹۹۰ شرکت رایانه‌ای پیتر نورتون کامپوتینگ که نرم‌افزارهای مختلفی تحت سیستم‌عامل داس ارائه کرده بود، توسط شرکت سیمنتک خریداری شد. نرم‌افزار آنتی‌ویروس و ابزارهای مدیریت اطلاعات سیمنتک ، همچنان با نام پیتر نورتون در بازار عرضه می‌شوند. با خرید امتیاز محصول کاربردی Norton Utility از پیتر نورتون (Peter Norton) شرکت سیمانتک شکل و شرایط جدیدی به خود گرفت . آنتی ویروس نورتون تقریبا یک سوم درآمد شرکت را تامین کرده و شامل نورتون ۳۶۰، نورتون آنتی ویروس ، نرم‌افزار امنیت شبکه ، برنامه‌های کاربردی ، پارتیشن مجیک ، اسمارت فون ، پشتیبان آنلاین و … می‌باشد. سیمانتک همچنین در همان سال‌ها در زمینه ابزارهای توسعه‌ای (Development tools) مانند THINK Pascal ، THINK C  ،Symantec C++  ، Visual Cafe در پلتفورم‌های مکینتاش و سیستم‌های سازگار با IBM‌ نیز بسیار مشهور و محبوب بود. این بلند پروازی‌ها با ورود سیمانتک در حوزه امنیت رایانه‌ای به نوعی تکمیل‌تر شد و کاربران و مشتریان این شرکت را با طیف گسترده‌ای از محصولات مفید و متنوع روبرو ساخت .

دو سوم دیگر درآمد شرکت از طریق نرم‌افزارهایی که برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ ساخته می‌شوند، مانند نرم‌افزارهای سرمایه‌گذاری به‌دست می‌آید که از زمان ادغام با شرکت دریتاس گسترش بیشتری یافته است . در ۱۶ دسامبر ۲۰۰۴ دو شرکت وریتاس و سیمنتک اعلام کردند که قصد ادغام با یکدیگر را دارند. ارزش شرکت وریتاس ۵/۱۳ میلیارد دلار بود و این بزرگ‌ترین ادغام در صنعت شرکت‌های نرم‌افزاری تا به امروز محسوب می‌شود. سهامداران شرکت سیمنتک در ۲۴ ژوئن ۲۰۰۵ به این ادغام رای مثبت دادند و قرارداد ادغام در ۲ جولای ۲۰۰۵ بسته شد. در نتیجه این ادغام چندین محصول با نام‌های وریتاس فایل سیستم ، وریتاس ولوم منیجر ، وریتاس ولوم ریپلیکیتور و وریتاس کلوستر سرور به جمع محصولات سیمنتک اضافه شد.

در ۱۶ آگوست ۲۰۰۵ سیمنتک شرکت سی‌گیت را خریداری کرد. فعالیت شرکت سی‌گیت در زمینه نرم‌افزارهای امنیتی بود و در حدود ۲۰۰ کارمند داشت و دفتر آن در ورمونت کالیفرنیا بود. در ۳۰ نوامبر ۲۰۰۵ انتشار محصولات دیوارآتش سی‌گیت توسط سیمنتک به پایان رسید و این محصولات با ادغام در نرم‌افزارهای سیمنتک و تحت نام دیوار آتش شخصی نورتون به بازار عرضه شد.

شرکت سیمنتک در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۷ اعلام کرد که قصد خرید شرکت آلتیریس را دارد و این خرید در ۶ آوریل ۲۰۰۷ نهایی شد . آلتیریس در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده بود و دفتر مرکزی آن در یوتا (از ایالت‌های جنوب غربی آمریکا) قرار داشت. فعالیت این شرکت در رابطه با نرم‌افزارهای مدیریتی سرویس گرا بود. این شرکت همچنین نرم‌افزارهایی در زمینه خدمات وب ، امنیت و مدیریت سیستم‌ها ارائه کرده بود.

در ژانویه ۲۰۰۸ شرکت سیمنتک ضمن اظهار علاقه به نرم‌افزارهای مدیریت عملکرد وکتور اعلام کرد با بستن قرارداد با این شرکت قادر خواهد بود ، راه حل‌های نرم‌افزاری دقیقی برای مدیریت محصول ، بازاریابی و فروش ارائه کند.

سیمنتک همچنین شرکت انگلیسی مسیج لبز را در ۱۷ نوامبر ۲۰۰۸ برای تقویت نرم‌افزارهای خدماتی خود خرید و در سال‌جاری میلادی نیز شرکت‌های PGP and Guardian Edge و VeriSign Security را از آن خود کرد.

سیمنتک در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ به عنوان نهمین شرکت برتر کامپیوتری دنیا برگزیده شد و توانست این وضعیت را طی دو سال بعد نیز برای خود حفظ کند . این شرکت که در سال‌های اخیر خود را به یکی از توانمندترین مراکز دنیا در تولید برنامه‌های امنیتی برای مراکز دولتی ، غیردولتی و کاربران شخصی تبدیل کرده ، طبق مطالعات مرکز گارتنر ، در سال گذشته عنوان برترین فروشنده نرم‌افزارهای ضدویروس را در جهان به خود اختصاص داده است . شرکت سیمنتک این روزها فعالیت خود را گسترش داده و به جز تولید محصولات امنیتی ، از طریق خط تولید وریتاس بر سیستم‌های اطلاعاتی نیز تمرکز کرده است.

سیمنتک که اکنون بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی برای رایانه‌های شخصی در دنیا است ، حدود ۱۸۵۰۰ کارمند در شعب مختلف خود دارد و در سال گذشته میلادی درآمدی بالغ بر ۶ میلیارد دلار را از آن خود کرد.
محصولات این شرکت خوراک آنهایی است که زیاد از نرم افزار و برنامه سر در نمی آورند. شیوه نصب ساده و بی دردسر و همچنین راحتی کار با این برنامه از ویژگی های اصلی نورتون است . نکنه دیگر این که بسیاری از این نرم افزارها پس از پیدا کردن ویروس دستور RESTART سیستم را می دهند تا بتوانند به طور کلی آن را از بین ببرند اما نورتون این مشکل را نداشته و پس از پیدا کردن ویروس همانجا کارش را یکسره می کند. تنها مشکل حجم زیاد است که ممکن است سرعت شما را کمی پایین بیاورد.

بعضی از محصولات شرکت سیمانتک عبارتند از:

 Norton Antivirus ، Norton Commander‌ ، Norton Internet Security ، Norton 360 … وNorton Endpoint Security ،  Norton Ghost ، Norton PartitionMa

شعار شرکت سیمانتک : اطمینان خاطر در دنیایی متصل به هم – Confidence in a connected world

 

وب سایت : Www.symantec.com

 

AVG (ای وی جی) :

 

شرکت AVG که در گذشته با نام گری سافت (GriSoft) شناخته می شد یک شرکت نرم افزاری چند ملیتی و از با سابقه ترین شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس در شهر برنو  واقع در جمهوری چک می باشد که در سال ۱۹۹۱ توسط بنیان گذاران آن  جان گیرتزبُچ (Jan Gritzbach) متخصص نرم‌افزارهای امنیتی و  Tomas Hofer تاسیس شده است.

آنتی ویروسی ، قدرتمند و قابل اطمینان که برای طیف وسیعی از کاربران خانگی و شرکتی و در دو نوع رایگان و غیر رایگان عرضه شده است.

این آنتی ویروس (نسخه Free آن) که از معدود آنتی ویروس هایی است که به صورت مجانی در اختیار کاربران قرار میگیرد، میتواند خیال شما را از بابت حملات اینترنتی و ویروس ها راحت کند و دیگر نیازی به آنتی ویروس های کرک شده و  شماره سریال نداشته باشید .

  AVG با دو سیستم عامل Windows و Linux (همچنین سیستم عامل گمنام FreeBSD) کار میکند و به طور کامل با سیستم عامل جدید مایکروسافت یعنی ویندوز ۷ سازگار است . همچنین از انواع مرورگرهای اینترنت نظیر فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر ، اپرا و… پشتیبانی میکند.

  این نرم افزار با قابلیت هایی که دارد میتواند حداقل نیازهای شما را برای محافظت از کامپیوتر برطرف کند و اگر شما وقت برای دانلود یا خرید یک آنتی ویروس قدرتمند را ندارید بهتر است از این نرم افزار استفاده کنید. بیش از ۷۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از نرم افزار های خانواده  ای وی جی  استفاده می کنند. 

در سال ۲۰۰۱ موسس شرکت ای وی جی تصمیم به فروش آن می گیرد که شرکت Benson Oak Capital آن را خریداری و ۴ سال بعد از آن شرکت اینتل ۶۵% این شرکت را به قیمت ۵۲ میلیون دلار خریداری نمود .

در سال ۲۰۰۶ شرکت AVG شرکت Ewido Networks که یکی از سازندگان قدرتمند جاسوس‌افزار در آن سال‌ها بحساب می‌آمد و عرضه کننده تکنولوژی Anti-Spyware بود را خریداری نمود تا از تکنولوژی ها و محصول جاسوس‌افزار در محصولات خود بهره ببرد. این تغییر و تحول جهش و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را برای این شرکت به ارمغان آورد.

در نوامبر سال ۲۰۰۶ طی قراردادی شرکت میکروسافت ، آنتی ویروس AVG را در بخش Security Center ویندوز ویستا قرار داد .

در ژوئن ۲۰۰۶ نیز AVG با شرکت GFI قرارداد همکاری منعقد نمود تا GFI در برنامه Mailsecurity از موتور ویروس یاب شرکت AVG بهره ببرد .

در اواخر سال ۲۰۰۶ شرکت AVG شرکت Exploit Prevention Labs را خریداری نمود تا از تکنولوژی های این شرکت در برنامه Link Scanner که برنامه حفاظتی در برابر تهدیدات وب سایت است بهره ببرد .

در سال ۲۰۰۷ نیز شرکت AVG برنامه ای برای خرید شرکت Sana Security داشت ولی در نهایت سیمانتک آن را خریداری نمود .

در سال ۲۰۰۹ موسسه سرمایه گذاری بین المللی  TA Associates بخشی از سهام شرکت AVG را به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار خریداری نمود .

در سال ۲۰۱۰ شرکت AVG طی قراردادی شرکت North Carolina-based Walling Data وظیفه توزیع محصولات شرکت AVG در منطقه آمریکا را به شرکت سپرد .

در نوامبر سال ۲۰۱۰ شرکت AVG طی قراردادی شرکت DroidSecurity که در زمینه امنیت موبایل فعال بود را خریداری نمود و هم اکنون سرویس امنیتی و آنتی ویروس برای موبایل های اندروید را ارائه می دهد

در سال ۲۰۱۰ شرکت AVG همچنین قراردادهایی با شرکتهای Opera , MokaFive و WatchGuard و Google و Netlog منعقد نمود .

این شرکت در سال ۲۰۰۹ نسبت به سال ۲۰۰۸ بیش از ۲۶۰% رشد داشته است و توانسته اعتماد میلیون کاربر را به خدمات و محصولات خود جلب کند .

هم اکنون AVG  یکی از کمپانی های شناخته شده در زمینه امنیت کامپیوتر و شبکه می باشد که دفاتر متعددی در کشورهای مختلف دارد. یک برنامه ساده که البته سرعت بی نظیری (به شرط استفاده از نسخه ۲۰۱۲) در اسکن رایانه دارد .  AVGدانلود های شما را چک می کند و امنیت چت روم ها را تضمین می کند . این آنتی‌ویروس همه امکانات خوب یک‌ آنتی‌ویروس را داراست و بارها توسط منتقدان مورد تحسین واقع شده است.

تنها ایراد این‌ آنتی‌ویروس این است که نمی‌تواند سطوح امنیتی را تعریف کند و روال کاری غیرقابل تنظیمی دارد.

مزایای : مبارزه قوی با ویروس ، Trojan ، Worm و Malware ، به روز رسانی ساده و اتوماتیک (امکان آپدیت نرم افزار ) ، تنظیمات دلخواه برای به روز رسانی و Scanning ، عمر بسیار طولانی Activation ، سازگار با شبکه ، Uninstall ساده ، توانایی غیر فعال کردن و نرم افزار جانبی جهت بهینه سازی ویندوز ، امنیت کامل در هنگام گشت و گذار در اینترنت ، مقابله با حملات مختلف اینترنتی و هکرها ، امکان جلوگیری از سرقت اطلاعات حساب بانکی ، داشتن حالت Gaming ، برای اجرای روان تر  بازهای کامپیوتری ، اشترک گذاری مطمئن فایل ها در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، داشتن سرعت بسیار بالا ، سازگار با ویندوز های مختلف .

معایب : حجم نسبتاً زیاد برنامه ، کنترل شدید نرم افزار ها به هنگام اجرا ، کاهش نسبی سرعت سیستم کاربر و عدم ذخیره فایل های Update برای استفاده در دفعات بعدی .

 

قابلیت های کلیدی آنتی ویروس رایگان  AVG Free Edition 9.0 :

داشتن قابلیتی به نام LinkScanner برای امنیت بیشتر در نتایج جستجوها و محتویات سایت ها

توانایی محافظت Online و Offline در برابر ویروس ها ، جاسوس ها و دیگر برنامه های مخرب

دارای Scanner سریع و قدرتمند برای افزایش کارایی کامپیوتر

دارای قابلیت  Automatic Update برای محافظت در برابر جدیدترین ویروس ها

رابط کاربری آسان و قابلیت تنظیم زمان بندی برای اسکن خودکار کامپیوتر

سازگار با انواع ویندوزها نظیر : ویندوز ۷ ، ویستا ، XP و ۲۰۰۰

بعضی از نقطه ضعف های آنتی ویروس رایگان  AVG Free Edition :

فاقط بخش anti-rootkit و مبارزه با حملات اینترنتی بر پایه ی پیام ها و گفت گوها

داشتن کاستی هایی در زمینه ی آپدیت نرم افزار

فاقد هرگونه پشتیبانی از طریق ایمیل یا تلفن

دارای تنظیمات بسیار محدود در زمینه ی زمان بندی اسکن ها و آپدیت ها

در واقع این آنتی ویروس تنها برای کامپیوترهای شخصی و خانگی کاربرد دارد و استفاده از آن در شرکت ها و ادارات توصیه نمی شود.

شعار شرکت : محکم در مقابل ویروس‌ها ، انعطاف‌پذیر برای کاربران – Tough on Viruses, Easy on Users

 

وب سایت : Www.AVG.com

 

 Comodo (کومودو) :

یک ترکیب خوش ساخت از آنتی ویروس و فایروال به همراه خاصیتی منحصر به فرد که به آن در اصطلاح DEFENSE+  می گویند. از جمله مهمترین قابلیت های این نرم افزار می توان به تکنولوژی DDP آن اشاره نمود (DEFAULT DENY PROTECTION ) به این معناست که این نرم افزار فایل ها و بر نامه هایی که در دسترس سیستم هستند را شناسایی و لیست می نمایید تا برای دسترسی به آنها سریع تر عمل نمایید . نرم افزار Cleaning Essentials شرکت Comodo  برای پاکسازی سیستم ساخته شده است . این نرم افزار با بهره گیری از متدهای پیشرفته  اسکن و پاکسازی شانس از بین بردن انواع بدافزارها را می دهد . ویروس ها ، نرم افزارهای جاسوسی و انواع بدافزارهای رایج توسط این نرم افزار قابل شناسایی و پاکسازی هستند . همچنین بخش دیگری که در این نرم افزار گنجانده شده در واقع نسخه شبیه سازی شده از Taskmanager (تسک منیجر) ویندوز است که در زمانی که ویروس ، Taskmanage را غیر فعال و یا دستکاری کرده ، می تواند مورد استفاده واقع شود.

برخی ویژگی های نرم افزار :

شناسایی جدیدترین بدافزارها  (بدافزارها یا Malware برنامه های خطرناکی هستند که معمولاً بدون اطلاع کاربران روی سیستم نصب می شوند و امنیت اطلاعات شخصی را تهدید می کنند، بنابراین داشتن یک Anti-Malware پیشرفته می تواند کمک بسزایی در تامین امنیت اطلاعات کاربران باشد.)          

  ؛        دارای ابزاری مشابه Taskmanager ویندوز

از بین بردن اثرات ویروس در ویندوز         ؛        سازگار با نسخه های مختلف ویندوز

 

وب سایت : Www.comodo.com

 

 

 

Elite(الیت) :

 

آنتی تروجان الیت (Anti Trojan Elite) یک نرم افزار شناخته شده در میان آنتی ویروسهای مطرح جهان است این ضد تروجان قدرتمند ، بر خلاف آنتی ویروسها که فقط سیستم را پاک سازی می کنند ؛ بعد از نابود سازی تروجان و کرمها ؛ فعالیتهایی اعم از تغییر رجیستری ، دستکاری فایل و … که توسط تروجان ها اعمال شده را تعمیر می کند و عمر تازه ای را به سیستم عامل ویندوز می بخشد .  

این نرم افزار قادر است به طور تخصصی با بانک اطلاعاتی جامع و قابل به روز کردن ، تمام تروجان های به روز را که به اینترنت وارد می گردند شناسایی و از فعالیت آنها و دزدی اطلاعات جلوگیری به عمل آورد. برخی از تروجان ها به صورت فایل سیستمی وارد رایانه می شوند و اکثر آنتی ویروس ها از شناسایی و حذف اینگونه فایل ها عاجزند . ولی نرم افزار آنتی تروجان Anti Trojan به راحتی این فایل های را تشخیص داده و یا حذف و یا از فعالیت آنها جلوگیری به عمل می آورد تا امنیت شما تامین گردد. با این نرم افزار که می تواند یک مکمل برای آنتی ویروس واقع گردد شما قادرید به راحتی در مقابل تمام انواع تروجان ها ایمن بمانید.

 عملکرد این نرم افزار تنها معطوف به جلوگیری از ورود و فعالیت تروجان ها نیست، بلکه به راحتی قادر است تمام فایل های نفوذی و هک ها را شناسایی و از ورود و فعالیت آنها در رایانه جلوگیری کند که در امنیت اطلاعات می تواند نقش بسزایی به عمل آورد. این نرم افزار همچنین به عنوان یک فایروال یا یک دیوار آتش در رایانه عمل می کند و حتی قبل از ورود برنامه های مخرب آنها را حذف و قبل از فعالیت در رایانه جلوی آنها را می گیرد.

شاید فکر کنید ممکن است فایلی را این نرم افزار به عنوان تروجان شناسایی کند ، که یکی از فایل های ضروری سیستم  و باعث مختل شدن کارهای شما گردد ، ولی باید این نکته را بدانید که این نرم افزار قبل از حذف فایل ، از شما اجازه گرفته و همچنین از آن یک پشتیبان تهیه می کند که با وجود عدم فعالیت به برگرداندن فایل های به اشتباه حذف شده شما کمک می کند . این نرم افزار Trojan Remover با به روز رسانی دائمی می تواند امنیت کامل شما را در برابر برنامه ها و افراد جاسوس حفظ نماید.

دیوار آتش قدرت مند این نرم افزار در واقع یک MALVARE FIREWALL است که با ایجاد یک دیوار آتش بسیار قدرتمند در مقابل عوامل نفوذی و غیر فعال کردن آنها ، از سیستم رایانه حفاظت می کند. یک نکته مهم در این برنامه ، سرعت و دقت اسکن اطلاعات است که تمام فایل ها حتی فایل های (فشرده)  ZIP  و RAR را نیز اسکن می کند. این آنتی تروجان امکان پشتیبان گیری(BACKUP)  از اطلاعات را نیز دارد و می تواند به راحتی این کار را انجام دهد .

قابلیتهای کلیدی :

مقابله با تهدیدات اینترنتی  ؛    مقابله با انواع تروجان – کرمها – کیلاگرها و …

تعمیر و نگهداری سیستم بعد از نابود سازی عوامل تهدید کننده

قطع کردن راه ارتباطی تروجان با هکرها

پشتیبانی کامل از دیسک سخت و پشتیبانی از اسکن حافظه

حفاظت و انجام نقش یک دیوار آتش قدرتمند در مقابل افراد و نرم افزار های جاسوسی و تروجان ها

امکان اسکن و بررسی فایل های فشرده همچون RAR , ZIP

امکان شناسایی فایل های سیستمی که توسط برنامه های مخرب و تروجان ها ایجاد می شود

قابلیت تعمیر کامل اینترنت اکسپلورر و ابزار رجیستری در صورت صدمه دیدن

به روز رسانی بسیار خوب برای شناسایی تمام نرم افزار های مخرب جاسوسی

سرعت پاسخ گویی بالا در اجرا و نصب نرم افزار

محیط کاربری ساده و بسیار کاربردی با امکانات بالا

سازگاری با اکثر نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ۷ و ویندوز ویستا

 

وب سایت : Www. antivirus-elite.com

 

TrustPort (تراست پورت) :

 

ارائه راه حل های امنیتی تراست پورت در سال ۱۹۹۱ در قالب شرکت AEC شروع شد . در ابتدا برنامه ها و نرم افزار ها ، مخصوص تامین نیازهای امنیتی کمپانی ها طراحی شده بود . محصولات امنیتی TrustPort از سال ۲۰۰۰ شروع به کسب جوایز مختلف کرد و بطور منظم در آزمون سایت های معروف و قابل استناد مقاسه آنتی ویروسها ، همچون  AV-Comparatives و Virus Bulletin در رده های بالا قرار گرفت .

در ژانویه سال ۲۰۰۸ حق مالکیت AEC به شرکت Cleverlance داده شد.  Cleverlance یک شرکت برجسته و بزرگ ارائه راه حل ها و خدمات در زمینه IT در اروپای مرکزیست .

در ماه مارس سال ۲۰۰۸ ،  TrustPort با جدا شدن بخش توسعه و گسترس AEC به عنوان یک شرکت مستقل تاسیس شد. همچنین TrustPort workstation به TrustPort PC Security تغییر نام پیدا کرد. در همین زمان  TrustPort AntiVirus به عنوان یک محصول جداگانه برای مشتریانی که به ابزار امنیتی اضافی نیاز ندارند ، تولید شد و همراه با دو محصول NET Gateway و TustPort  Web  Filter به عنوان محصولات اصلی پکیج تراست پورت شناخته شد .

دفتر اصلی کمپانی تراست پورت در جمهوری چک قرار دارد و دارای نمایندگانی در بیش از ۷۰ کشور دنیا است.

TrustPort منبع عمده ای از راه حل های نرم افزاری برای حفاظت ازداده ها و ارتباطات امن است. محصولات آن شامل هر دو قشر مصرف کنندگان خانگی و شرکت ها / ارگان ها و موسسات می شود. محصولات TrustPort در زمینه های امنیتی متعددی از جمله فن آوریهای برجسته آنتی ویروس بر اساس چندین موتور اسکن ، دفاع در مقابل تهدیدات از قبیل ویروس های کلاسیک ، Macroviruses ، تروجان ها و کرم ها را به ارمغان می آورد . تکنولوژی آنتی اسپم شامل طیف گسترده ای از روش های کار آمد تشخیص وحذف ایمیل های ناخواسته می شود . TrustPortهمچنین در برگیرنده تکنولوژی های قوی رمزگذاری و کار باگواهینامه های دیجیتال می باشد .

این شرکت با استفاده ازتجربه ای طولانی مدت که توسط تیم توسعه خود به دست آورده شده به ارائه راه حل های ابتکاری همسو با نیازهای مشتری پرداخته است . TrustPort محصولات آنتی ویروس و آنتی اسپم خود را برای کامپیوتر های شخصی ، فایل سرورها ، درگاه های اینترنت و دستگاه های قابل حمل عرضه می کند. این شرکت به تدریج و بطور تصاعدی به ارائه ابزارهای جدید مقابله کننده در مقابل تهدیدات واقعی می پردازد . چند مثال ساده در برقراری امنیت توسط محصولات تراست پورت در کامپیوتر های شخصی شامل : اسکن خودکار دستگاههای ذخیره سازی جانبی ، ساخت دیسک نجات سیستم و یا حفاطت دائم از دستگاههای قابل حمل و در شبکه های کامپیوتری شامل : روشهای پیشرفته ی تشخیص اسپم ها و یا دفاع در برابر حملات هرزنامه جمعی می شود. این نرم افزار قادر است ، عامل های مخرب مثل ویروس ، تروجان ، کرم ، نرم افزارهای جاسوسی ، انواع بدافزار و … را شناسایی کرده و از میان ببرد و البته به صورتی طراحی شده است که به محض شناسایی فایل های آلوده بواسطه تنظیمات قبلی آن را حذف و به لیست سیاه اضافه می کند. همچنین این برنامه حفاظت از انواع حافظه های جانبی قابل حمل را فراهم می کند و به صورت اتوماتیک هنگام اتصال به اینترنت به روزرسانی می شود. قابلیت جالبی که تراست پورت فراهم می کند ، رمزگذاری بر روی اطلاعات محرمانه است .

از جمله امکانات منحصر به فرد تراست پورت :

استفاده همزمان از ۲ موتور اسکن قوی و سریع (BitDefender و AVG) در کنار بهره بردن از تکنولوژی تراست پورت

کنسول تحت وب با امکانات فراوان که قابلیت دسترسی از مکانهای مختلف را دارد و به تکنولوژی و مکان خاصی محدود نیست.

نسخه قابل نصب بر روی USB Flash Disk ها که امکان جابجایی آنتی ویروس را به کاربر می دهد.

 

وب سایت : Www.trustport.com

 

Malwarebytes (مال ور بایتز) :

 

یکی از دسته نرم افزار های ضد جاسوسی و امنیتی است که به راحتی قابلیت شناسایی انواع مالویرها را دارد . معمولا نرم افزارهای امنیتی خشن و خودخواه هستند و وقتی یکی از آنها را نصب می کنید یا اجازه نصب همتای خود را نمی دهند یا این که با آن بد رفتاری می کنند. اما این برند ، دارای سازگاری بالا با نرم افزار های امنیتی دیگر بوده و با نصب آن می توان هر آنتی ویروس دیگری را در کنار آن بدون هیچ مشکلی نصب کرد. این نرم افزار قابلیت شناسایی سایت های مخرب را هم دارد.

این نرم افزار قابلیت بسیار بالایی در نابود کردن ویروس ها و بد افزار ها دارد.این آنتی ویروس و در کل ضد بد افزار تمامی پردازش های سیستم را تحت کنترل گرفته و امنیت سیستم را تامین می کند. محافظت از سیستم خود را می توانید به این نرم افزار ضد ویروس موکول کنید و از امنیت ایجاد شده لذت برد.

ویژگی های کلیدی این نرم افزار :

اسکن سریع  ؛  قابلیت اسکن کامل    ؛    آپدیت دیتابیس روزانه

قرنطینه     ؛     پشتیبانی از زبانهای مختلف

این نرم افزار از نسخه های

Windows 2000 / XP / Vista / Windows7 / XP64 / Vista64 / Windows7 64 ویندوز پشتیبانی می کند.

 

وب سایت : Www.malwarebytes.org

 

ZONEALARM (زون آلارم) :

ZoneAlarm Pro یکی از بهترین نرم افزار ها در زمینه محافظت کامپیوتر و اطلاعات در مقابل حمله ها و آلودگى هاى اینترنتى است . این برنامه ، حمله هکرها و دیگر تهدید هاى مخرب را  رصد میکند .           با این برنامه خودتان را مقابل نفوذ هکر ها و حملات اینترنتی بیمه می کنید. این نرم افزار دارای پنج سرویس امنیتی بسیار قوی برای محافظت از کامپیوتر شما است .   zone alarmدارای یک دیوار آتش دو سویه می باشد که مسئولیت محافظت در مقابل حملات درونی و بیرونی هکرها را دارد . از قابلیت های دیگر این نرم افزار می توان به پشتیبان گیری آن لاین (ONLINE BACKUP)  اشاره کرد . این نرم افزار دارای خاصیتی است که می تواند از فایل های دانلود شده محافظت نمایید این به این معناست که این نرم افزار فایل های دانلود شده را به صورت اتوماتیک اسکن کرده و در صورت پیدا یا مشاهده ی ویروس یا فایل های مخرب آن را به سرعت از بین می برد . این آنتی‌ویروس توانایی فوق‌العاده‌ای در حفاظت از شبکه دارد و محیطی بسیار ساده برای کاربران معمولی داراست اما برخی از ‌آزمایشگاه‌های امنیتی مستقل جهان ، این آنتی‌ویروس را لایسنس نکرده‌اند .

برخی از ویژگى هاى این نرم افزار :

بطور سیستماتیک از نفوذ هکر ها جلوگیری میکند  ؛  کنترل دسترسى برنامه ها به اینترنت ؛  ورود به شبکه اینترنت به صورت پنهانى و اتو ماتیک   پیکر بندى ویزارد نرم افزار ، باعث ایمنى ، راحتى و هماهنگی تنظیمات برنامه ها با کامپیوتر می گردد ؛      کنترل هاى ویژه این نرم افزار ، باعث تنظیمات امنیتى بالائى براى برنامه هاى سیستم میشود ؛

محافظت از کامپیوتر در مقابل ویروسها  ،  کرم هاى اینترنتى ، تروجان ها ، برنامه هاى سرقت اطلاعات ، کوکى ها و صفحات تبلیغاتى ؛  بروز رسانى خودکار نرم افزار .

از دیگر ویژگىها : Antivirus Monitoring , Email Protection , ID Lock , Alerts & Logs

 

وب سایت : Www.zonealarm.com

 

PANDA (پاندا) :

 

 در سال ۱۹۹۰ مدیر و موسس این شرکت امنیتی  Mikel Urizarbarrena  به همراه همسرش “Berta Frías” و گروهی برنامه نویس با سرمایه ای اندک کمپانی کوچک پاندا را در شهر Bilbao اسپانیا با هدف مبارزه با انواع تهدیدات اینترنتی تاسیس کردند . این کمپانی در حال حاضر در بیش از ۵۴ کشور مختلف دنیا دارای نمایندگی رسمی و انحصاری بوده و محصولات خود را در بیش از ۲۰۰ کشور جهان عرضه می کند.

این کمپانی در سال ۱۹۹۵ یعنی پس از گذشت تنها ۵ سال از تاسیس خود توانست کل بازار آنتی ویروس اسپانیا را از آن خود کند و در همان سال تصمیم به جهانی شدن گرفت.

Mikel Urizarbarrena در این زمینه می گوید: “کمپانی های محلی برای بقای محصولات خود نیازمند جهانی شدن هستند و این امر با بالا بردن کیفیت محصولات و توانائی مقابله با رقبای بین الملی مهیا می گردد. شرکت در نمایشگاه CeBiT هانوور در سال ۱۹۹۶ امکان جهانی شدن را برای شرکت ما مهیا کرد. این نمایشگاه گامی بود که ما را از Bilbao در اسپانیا به ۵۰ کشور دیگر هدایت کرد و به ما ثابت کرد محصول ما به راحتی می تواند در عرصه بین المللی با رقبای خود مقابله کند.”

یکی از دلایل پیشرفت محصولات این کمپانی ارائه خدمات پس از فروش به کاربران بوده است .  Mikel Urizarbarrena مدیر این کمپانی معتقد است یک محصول anti-malware بدون داشتن خدمات پس از فروش کارائی لازم را نخواهد داشت. به همین دلیل این شرکت ارائه خدمات ۲۴ ساعته به کاربران را در راس اهداف خود قرار داد و در سال ۱۹۹۷ کمپانی پاندا اولین شرکتی بود که به کاربران خود در اقصی نقاط جهان سرویس و خدمات ۲۴ ساعته ارائه داد. در سال ۱۹۹۸ پاندا شروع به ارائه سرویس آپ دیت روزانه خود کرد و در حال حاضر این محصول حداقل روزی ۲ بار بروز می شود.

از جمله عوامل مهم در افزایش سرعت شناسائی کدهای مخرب ، رسیدن یک نمونه از این کدها به لابراتوار مرکزی کمپانی های آنتی ویروس است. در این راستا یکی از وظایف ۵۴ نمایندگی کمپانی Panda Software ارسال نمونه هایی از کدهای مخرب به لابراتوار مرکزی پاندا است که در کشور خود به آن برخورد می کنند .

محصولات این شرکت برای انواع Platform ها و سیستم عامل ها طراحی شده است. یکی از مهمترین و شاخص ترین محصولات امنیتی این آنتی ویروس تکنولوژی TruPreventTM بوده که می تواند با یک آنالیز ساده رفتاری ، کدهای مخرب ناشناخته را بدون نیاز به بروز شدن شناسائی نماید.

از دیگر مشخصات این آنتی ویروس وجود سیستم SmartClean در محصولات آن است که باعث می شود این آنتی ویروس نه تنها کدهای آلوده را شناسائی و پاکسازی کند بلکه صدمات وارده به تنظیمات سیستم را نیز بازسازی نماید . همچنین این آنتی ویروس عملکرد بسیار خوبی در برابر سایت های کلاهبردار و فریبنده نشان داده است و کاربر را از این بابت نیز آسوده خاطر خواهد کرد. این آنتی‌ویروس مجموعه ابزاری توانمند برای مقابله با خطرات وب دارد و سرعت اسکن آن که از ضعف‌های قدیمی آن است ، به‌مراتب بهبود یافته اما به همان نسبت نیز از نظر ‌قیمت گران‌تر شده است .

برخی ویژگی های نرم افزار  Panda Antivirus Pro

فراهم آوردن امنیت کامل برای رایانه                 ؛       جلوگیری از نفوذ هکرها

جلوگیری از حملات فیشینگ  (Phishing)          ؛       عدم افت سرعت رایانه

جلوگیری از نرم افزارهای جاسوسی                ؛    قابلیت بروز رسانی از طریق اینترنت

سازگار با نسخه های مختلف ویندوز

 

وب سایت : Www.pandasecurity.com

 

 

BitDefender (بیت دیفیندر) :

 

شرکت نرم افزاری بیت دیفندر کار خود را از سال ۱۹۹۸ میلادی در شهر بخارست ، کشور رومانی توسط  Florin Talpes و همسرش Mariuca Talpes با نام گروه نرم افزاری سافت وین و عرضه آنتی ویروس avx آغاز کرد . در آن زمان این آنتی ویروس اولین برنامه امنیتی بود که با مرورگرهای اینترنت همخوانی داشت و تمامی فایل هایی را که در زمان برقراری ارتباط اینترنتی رد و  بدل می شد بررسی می کرد . همچنین بیت دیفندر اولین شرکتی بود که مطالعه و تشخیص رفتاری ویروس ها را در برنامه هایش گنجاد . از سال ۲۰۰۲ به بعد این شرکت نام خود را به بیت دیفندر تغییر داد . در حال حاضر این نرم افزار بیش از ۴۱ میلیون کاربر در جهان دارد. این شرکت ابزارهایی برای کاربران تجاری و امنیت سرورها و شبکه های کامپیوتری ارائه میدهد.

  BitDefender Antivirus Plus یکی از محصولات کمپانی BitDefender بوده که با نصب آن دیگر به هیچ وجه نگران نفوذ ویروس ها به داخل سیستم خود نخواهید بود زیرا این آنتی ویروس با قدرت در مقابل بدافزارها و فایل های مخرب ایستادگی می کند . هسته ویروس یاب این نرم افزار مورد تائید آزمایشگاه آمریکائی ICSA می باشد که با داشتن چنین هسته بسیار قوی در امان ماندن ویروس ها در هنگام اسکن برنامه غیر ممکن است . این برنامه به صورت خودکار عمل اسکن هارد را انجام می دهد که به محض مشاهده فایل مخرب اقدام به حذف آن می نماید. کاربر نیز می تواند به صوت دستی فایل های مشکوک موجود در کامپیوتر خود را با این نرم افزار اسکن کند تا از سالم بوده آنها اطمینان یابد. همچنین آپدیت اتوماتیک روزانه و ساعتی یکی دیگر از قابلیت های نرم افزار ؛ در بالا بردن قدرت ایستادگی آن در مقابل نفوذ بدافزارها و حذف آنها می باشد . در نسخه ۲۰۱۲ این آنتی ویروس امکانات جدیدی نسبت به نسخه های قبلی آن اضافه شده که از جمله می توان به قابلیت جدید Web Scanning اشاره نمود که امنیت سیستم  را در هنگام گشت و گذار در اینترنت به صورت کامل فراهم می آورد . محیط کاربری این نرم افزار زیبایی و جذابیت خاصی دارد . همچنین دارای یک بهینه ساز بسیار قوی و رجیستری کلینر قدرتمند است که در پیدا کردن فایل های مخرب نیز بی نظیر است . این آنتی ویروس سه لایه فیلتر بسیار قدرتمند برای اسکن فایل های مخرب دارد که پس از نصب خیال شما را از بابت ورود ویروس ها و فایل های مخرب به سیستم راحت می کند. دیوار آتشین BitDefender بسیار قدرتمند عمل می کند که امنیت در اینترنت و شبکه را برای شما تضمین می کند. و اما جالبترین ویژگی این آنتی ویروس که به KEEP YOU FAMILY SAFE  معروف است به شما این اجازه را می دهد که آخرین فعالیت های آنلاین فرزندان خود را از طریق ایمیل ، موبایل و یا دیگر وسایلی که به اینترنت دسترسی دارند را دریافت و کنترل کنید. این نرم‌افزار، آنتی‌ویروسی متعادل است که در همه بازنگری‌ها ، امتیاز بالایی به‌دست آورده است.

به طور کلی این آنتی‌ویروس امکانات کاملی دارد، به‌راحتی به‌روزرسانی می‌شود و در رقابت با بدافزارها ، بیشترین قدرت تشخیص و جلوگیری را از خود نشان ‌می‌دهد. البته برخی از آنتی‌ویروس‌های دیگر از نظر میزان حافظه مصرفی و یا سرعت اسکن کردن از این آنتی‌ویروس سریع‌تر هستند اما در کل این آنتی‌ویروس برای کاربران خانگی با سطح تخصص میانی ، کاملا مناسب است.

 bitdefender total security این نسخه کاملترین محصول بیت دیفندر است که شامل ابزار نگهداری از سیستم و پشتیبان گیری نیز می باشد.

برخی از ویژگیهای این نرم افزار:

برقراری امنیت کامل سیستم  در مقابل نفوذ ویروس ها و بد افزارها

افزایش قدرت قسمت B-HAVE برنامه در شناسایی ویروس ها

قابلیت ویروس یابی و حذف ویروس ها به صورت خودکار و دستی

قابلیت اسکن فایلهای فشرده بدون آسیب رساندن به فایل اصلی

قابلیت اسکن و حذف ویروس حافظه های پرتابل به محض اتصال به کامپیوتر

قابلیت آپدیت اتوماتیک روزانه و ساعتی     

قابلیت اسکن بسیار سریع    ؛   سازگار با ویندوز های مختلف

محصولات این شرکت عبارتند از :

Bitdefender Antivirus Pro  , BitDefender Internet Security  , BitDefender Total Securtiy 

 

 وب سایت : Www.bitdefender.com

 

K7 (کی سون) :

 

 

شرکت کی سون در سال ۱۹۹۱ توسط J.Kesavardhanan در کشور هند تاسیس شد .

آنتی ویروس کی سون ) K7 Computing ) رتبه بسیار بالایی در زمینه سرعت ، کارایی ، قدرت در تشخیص ، را از طریق وب سایت av-comparatives کسب نموده و دارای سه ستاره طلایی کیفیت می باشد . “K7Computing” شرکتی است که راه حلهای امنیت اطلاعات را ارائه می دهد. این شرکت امنیت کاربران خانگی و شبکه سازمانهای بزرگ و کوچک را تامین می نماید و آنها را در مقابل تهدیداتی همچون ویروس ها ، بدافزارها ، جاسوس افزارها و حملات نفوذگران محافظت می نماید . هدف این شرکت سالم نگه داشتن و امنیت رایانه ها ضمن حفظ سادگی و سهولت کار است .

 بیش از ۲۱ سال نرم افزارهای ضد ویروس تولید شده این شرکت ، سیستم های رایانه ای کاربران خانگی و شبکه ای را از خطرات و تهدیدات اینترنتی بصورت به هنگام محافظت نموده است. امروزه “K7Computing” بیش از ۱۰ میلیون رایانه را در سراسر دنیا در مقابل تهدیدات روزافزون حفظ نموده است.

محصولات این شرکت عبارتند از:

Monitor) Anti Spam – Privacy – Firwall – System – K7 Total Security (AntiVirus – Anti Spyware

K7 AntiVirus (Enhanced Scan Engine – Real-Time Scanner – Fastest AV Scanner – Anti Spy Ware – Anti Malware)

برخی از ویژگی های آنتی ویروسk7 توتال سکوریتی

مجهز به موتور آنتی ویروس  ؛  مجهز به سیستم آنتی اسپای ضد جاسوس Anti-spyware

سیستم اسکن ایمیل ، اسکن مسنجر ، اسکن فایل های آفیس ؛  

حالت محافظ همیشه فعال اسکن پیشرفته ؛

سیستم اسکن فایلهای سیستمی ویندوز و بررسی نقاط آسیب پذیر آنها

سیستم محافظت اکسپلویت Exploits rotection    ؛   آپدیت اتوماتیک و روزانه

محافظت در مقابل کدهای مخرب و آلوده رجیستری و جلوگیری از کوکی ها

سیستم مانیتور جهت ثبت وقایع اتفاق افتاده در سیستم

واکسیناسیون فلش و هارد دیسک های همراه ( ایجاد محافظتی دائم بر روی فلش ها و حافظه های جانبی جهت جلوگیری از آلودگی های ویروس اوتوران ) USB Vaccination

اسکن پیشرفته حافظه های جانبی   ؛  قابلیت شناسایی انواع روت کیت ها Root-kit detection

مجهر به سیستم ضد اسپم ایمیل Anti-Spam filter

مجهز به سیستم محافظت از آلودگی های سیستمی ویندوز Malicious Script Protection

ابزار حرفه ای جهت تسریع سرعت و بهینه سازی ویندوز Performance Tuneup Tools

قابلیت شناسایی انواع روت کیت ها Root-kit detection

مجهز به فایروال Smart Firewall  ؛  مجهز به سیستم Intrusion Detection & Prevention

مجهز به فیلترینگ سایت ها جهت جلوگیری از باز شدن سایت های اینترنتی مورد نظر Web Filtering

مجهز به سیستم محافظت در برابر آدرس های اینترنتی Browser Protection

سیستم شناسایی نرم افزارهای جاسوسی ثبت اطلاعات سیستم  Key logger detection

سیستم کنترل استفاده کودکان از رایانه و اینترنت Parental Controls

جلوگیری از حملات فیشینگ Phishing site blocker  ؛ عدم حذف فایل ها بدون اجازه کاربر

جلوگیری از حملات Malicious site blocker

قابلیت رمز گذاری بر روی پورت های یو اس بی و سی دی یا دی وی دی در مواقع نبودن کاربر در مقابل سیستم جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات

مجهز به سیستم بی نظیر اعلام فایل های سیستمی ضعیف شده و ارائه راهکار های تقویت آنها

 

وب سایت : Www.k7computin.com

 

Trend Micro (ترند میکرو ) :

 

شرکت امنیتی ترندمیکرو که برخی از کاربران قدیمی رایانه ، محصولات این شرکت را با نام  پی سی سیلین (PC-Cillin) می شناسند از گذشته تا به امروز یکی از پیشرو ترین و معتبرترین شرکتهای امنیتی  ارائه دهنده محصولات ضد ویروس برای کاربران خانگی ، شرکتها ، سازمانها و مراکز داده بوده است .

شرکت Trend Micro در سال ۱۹۸۸ توسط سه بنیان گذار به نامهای : خانم اوا چن ( Eva Chen )   (مدیر عامل که جزء ۲۵ مدیر با نفوذ دنیای IT  می باشد و خواهر آقای استیو چانگ) ،  آقای استیو چانگ         (  Steve Chang) و همسرش خانم جنی چانگ (Jenny Chang) در شهر لس آنجلس آمریکا تاسیس شد

این شرکت اولین محصول آنتی ویروس خود با نام PC-Cillin (پی سی سیلین) را در سال ۱۹۹۰ به بازار عرضه نمود که بسیار پر فروش بود و طرفداران بسیاری را بخود جلب نمود . اولین آنتی ویروس برای حفاظت از سرورها نیز یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۱ توسط این شرکت عرضه شد .

در سال ۱۹۹۲ دفتر مرکزی این شرکت چند ملیتی به شهر توکیو در کشور ژاپن منتقل شد .

در سال ۱۹۹۶ محصولات آنتی ویروس  تحت شبکه و شرکتی این شرکت جایگاه خاصی در دنیا پیدا نمود .

این شرکت در حال حاضر حدود ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ کارمند را در استخدام خود دارد که از این تعداد ۱۰۰۰ نفر آنها متخصصین حرفه ای امنیت ( Expert Internet Security ) می باشند که برترین خدمات را به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته به همه مشتریان این شرکت در همه کشورها ارائه می دهند و همواره در حال جستجوی تهدیدات و شناسایی آنها هستند تا محیط امنی را برای مصرف کنندگان ایجاد کنند .

در سالهای اخیر هم این شرکت با ارائه برترین راهکارهای امنیت ابری و محصولات امنیتی برای محیطها و سرورهای مجازی توانسته نشان دهد هنوز یک سر و گردن بالاتر از رقبایش ایستاده است  .
این شرکت اولین ارائه دهنده راهکارهای امنیتی برای محیطها و سرورهای مجازی   ( Visualization Secure )  و همچنین اولین ارائه دهنده راهکارهای امنیتی برای محیطهای ابری   ( Cloud Secure )می باشد .
این موضوع باعث شده تا امروز محصولات این شرکت بزرگ توسط بزرگترین و معتبرترین شرکتهای IT دنیا تائید شده و استفاده از آن به مصرف کنندگان در همه سطوح پیشنهاد شود و خود نیز از سرویسها و محصولات این شرکت ژاپنی استفاده کنند . از شرکتهایی که در حال حاضر با این شرکت همکاری فنی و تجاری دارند می توان به شرکتهای سیسکو – آی بی ام – اچ پی – ماکروسافت – سان میکرو سیستم – ایسوس – سامسونگ – کمپانی بزرگ Wipro و دهها شرکت دیگر نام برد .

آزمایشگاه های شرکت ترندمیکرو با نام  TRENDLABS شناخته می شوند که در کشورهای آمریکا ، آلمان ، فرانسه ، ایرلند ، فیلیپین ، ژاپن ، شانگهای چین ، برزیل و تایوان قرار دارند .آزمایشگاه های شرکت امنیتی ترندمیکرو دارای گواهی نامه ISO 20000 می باشند .

این آزمایشگاههای ارائه کننده نرم‌افزارهای امنیتی و حفاظت از سیستم‌ها در برابر تهدیداتی همچون ویروس‌ها ، جاسوس افزارها ، بدافزارها ، نفوذگران ، کلاهبرداری‌ها و هرزنامه‌ها است . محصولات آزمایشگاه ترندمیکرو دارای بالاترین نرخ حفاظت از سیستم‌ها و سریع‌ترین زمان نشان دادن عکس‌العمل در برابر تهدیدات  هستند. این محصولات برای کاربران خانگی ، شرکت‌های کوچک و متوسط ، سازمان‌های بزرگ و کاربران موبایل ارائه می‌گردند. فناوری حفاظتی ترند ماکرو همچنین در بسیاری از محصولات و خدمات شرکت‌های امنیتی سراسر جهان به کار گرفته می‌شود.

محصولات امنیتی ویژه این شرکت برای مراکز داده و سرورها و فضای مجازی منحصر بفرد می باشد .

ترندمیکرو تاکنون شرکتهای مختلفی را خریداری کرده است .

در سالهای ۲۰۱۰ / ۲۰۱۱ ترندمیکرو ۲ خرید مهم داشت :

– شرکت Humyo ( بزرگترین شرکت ذخیره سازی براساس ابر در اروپا ) .

– شرکت موبایل آرمور Mobile Armor ( از شرکتهای آمریکایی فعال در حوزه رمزنگاری ) .

یکی از تکنولوژی های مورد استفاده در محصولات امنیتی شرکت ترندمیکرو ، شبکه حفاظتی هوشمند می باشد که Smart Protection Network نامیده می شود .

این شبکه در حال حاضر اولین و بزرگترین شبکه امنیت ابری دنیا می باشد که بیش از ۱۳۰ میلیون کاربر آنلاین دارد و تهدیدات را پیش از رسیدن به کاربران مورد شناسایی قرار داده و با آنها مقابله می کند .

با استفاده از همین شبکه ابری ، ترندمیکرو توانست بعد از سرقت گواهی نامه های دیجیتالی شرکت گوگل و DigiNotar ، تعداد درخواستهای جعلی ارسالی برای سرویس جی میل را شناسایی کند.

این شبکه در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۵٫۵ میلیارد تهدید را پیش از رسیدن به کاربران مورد شناسایی قرار می  دهد .

شبکه حفاظتی هوشمند شرکت ترندمیکرو روزانه نزدیک به ۴۵ میلیارد درخواست و ۳٫۲ ترابایت اطلاعات را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و حفاظت بلادرنگی را برای کاربران ترندمیکرو به ارمغان می آورد و روز به روز بر تعداد کاربران این شبکه افزوده می شود .

در حال حاضر بزرگترین شرکتهای دنیا برای حفاظت از خود و کاربرانشان از شبکه  امنیت ابری  ترند میکرو ( شبکه حفاظتی هوشمند ) استفاده می کنند که می توان به فیس بوک و سیسکو سیستمز اشاره نمود .

در حوزه امنیت محیطها و سرورهای مجازی نیز این شرکت جزء شرکای اصلی HP , DELL و VMware می باشد . فروش شرکت ترند میکرو در سال ۲۰۰۸ بالغ بر ۱ میلیارد دلار  و با درآمد بیش از ۱٫۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹  بعد از شرکت سیمانتک دومین فروشنده محصولات امنیتی و آنتی ویروس در دنیا می باشد . هدف این شرکت برای فروش در سال ۲۰۱۲ بیش از ۲ میلیارد دلار آمریکا می باشد و طبق برنامه تا سال ۲۰۱۲ در زمینه فروش رتبه اول را کسب می کند . که این هدف ، توسعه شبکه فروش و ارائه راهکارها و محصولات جدید و جلب نظر مشتریان جدید را می طلبد .

جاه طلبی شرکت ترند ماکرو تقاطع جالبی در صنعت فناوری اطلاعات به وجود آورده است و هر کدام از فروشندگان محصولات امنیتی به دنبال افزایش سهم و رشد خود از این بازار می باشند .

این شرکت نیاز به شبکه فروش بهتر و با ثبات تر و کانالهای ارتباطی و استراتژی های جدید بازاریابی را در اولویت کار خود دارد. توسعه محصولات امنیتی در حوزه فضای مجازی برای شرکت ترند ماکرو به عنوان تنها شرکتی که در این زمینه اقدام به ارائه راهکارهای امنیتی نموده است بسیار با اهمیت و حیاتی می باشد .  شرکت ترند میکرو به تازگی محصولات جدیدی را معرفی نموده که تطابق بیشتری با نیازها و خواسته های مشتریان دارد و شروع به ساختار نمایندگی های فروش خود نموده است .

آنتی‌ویروس های این شرکت به سرعت اسکن بالا و صرفه‌جویی در منابع حافظه رایانه مشهور شده اند و در حملات تحت شبکه، سرعت پاسخگویی خوبی دارند.

این آنتی‌ویروس ها عمده فعالیت خود را زمانی انجام می‌دهند که رایانه در حالت Idle قرار گرفته است، یعنی در طول کار لطمه‌ای به روال کار کاربر وارد نمی‌کند اما سرعت Boot خیلی بالایی ندارند .

محصولات این شرکت : Online Guardian for Families – SafeSync – Titanium Maximum Security

 

وب سایت : Www.trendmicro.com

 

 

G – Data (جی دیتا) :

 

 

شرکت G DATA در سال ۱۹۸۵ در شهر بوخوم آلمان تاسیس شد و در سال ۱۹۸۷ اولین آنتی ویروس جهان را برای شرکت آتاری ارائه کرد. این شرکت از سال ۲۰۰۰ نسخه های مختلف آنتی ویروس

G DATA را به بازار عرضه نمود و تا کنون نقش کلیدی در بازار نرم افزارهای امنیتی ایفا می نماید.

جی دیتا در محصولات خود علاوه بر استفاده از ۲ موتور ویروس یاب شرکتهای آوست و بیت دفندر برای حفاظت بیشتر از کاربرانش از تکنولوژی های ابری (Cloud Computing) و رفتار شناسی نیز استفاده می نماید.

محصولات این شرکت در اکثر تست های مقایسه ای توانسته با شناسایی درصد بسیار زیادی از  تهدیدات و  ویروس ها ، رتبه های اول و یا دوم را کسب کند .  بطور مثال در آخرین گزارش  وب سایت  AV-comparative.org (ماه اکتبر ۲۰۱۱) محصولات ۲۰۱۲ این شرکت رتبه اول نرخ شناسایی تهدیدات را بدست آورده و همچنین در ماه آگوست ۲۰۱۲ موفق به دریافت گواهینامه Advanced+ شده اند.

همچنین این شرکت به زودی محصولات جدید شامل آنتی ویروس موبایل و امنیت ابری را ارائه می دهد

محصولات این شرکت علی رقم استفاده از ۲ موتور جستجو ، بسیار سبک تر از برخی آنتی ویروسها می باشد . که نتایح آن در تستهای وب سایت AV-TEST نیز موجود می باشد .

این آنتی‌ویروس Real Time نیست و در حین وبگردی شما، نمی‌تواند از رایانه محافظت کند؛ در عوض این آنتی‌ویروس می‌تواند در بازرسی‌های هفتگی بر بیشتر انواع بدافزارها غلبه کند. از همین ‌رو این آنتی‌ویروس برای کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند و یا رایانه‌ آن‌ها ضعیف است ، کاملا مناسب به‌نظر می‌رسد .

برخی از ویژگی های آنتی ویروس خانگی و شرکتی جی دیتـا G-Data.

آپدیت برنامه به صورت خودکار و بدون نیاز به دانلود و نصب Release جدید ، سرعت اسکن قابل تنظیم ، بررسی و اسکن سیستم در زمانهایی که کاربر با رایانه کار نمی کند ، حفاظت بیشتر از فعالیتهای مالی و بانکی آنلاین ، سیستم مونیتورینگ جدید مخصوص زمانهایی که منابع سیستم کاهش یافته است ، دارای ۲ کنسول مدیریتی معمولی و تحت وب و نصب بسیار آسان ،

ویژگی های منحصر به فرد محصولات G Data :

اسکن دو گانه و همزمان سیستم به کمک دو موتور جستجوی ویروس (Engine A , Engine B) بدون تاثیر منفی در عملکرد سیستم

حداکثر نرخ شناسایی برای ویروس های شناخته شده

حداکثر نرخ شناسایی هوشمند ویروس ها از روی رفتار (Proactive Detection)

بالا بردن سرعت اسکن به کمک فن آوری Finger Printing (جلوگیری از اسکن فایل های بدون تغییر)

استفاده از فن آوری پردازش ابری برای شناسایی ویروس های جدید و ثبت نشده و همچنین هرزنامه ها (Cloud Computing)

 

وب سایت : Www.gdatasoftware.com

 

 

Bullguard (بولگارد) :

 

شرکت امنیتی بولگارد در سال ۲۰۰۲ در کشور دانمارک تاسیس شده است و در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در شهر لندن کشور انگلستان می باشد و یک شرکت انگلیسی محسوب می شود  .

این شرکت ارائه دهنده راهکارهای آنتی ویروس برای رایانه های ویندوزی (کامپیوترهای خانگی) و گوشی های همراه (موبایل) و هوشمند براساس سیستم عاملهای سیمبین ، ویندوز موبایل ، بلک بری و اندروید می باشد

این شرکت همچنین ارائه دهنده راهکارهای ذخیره سازی ابری و محلی می باشد .
 دیگر محصول شرکت بولگارد ، نرم افزار ذخیره آنلاین می باشد که قابلیتهای پشتیبان گیری آنلاین بر روی فضای امن وب را به کاربران ارائه می دهد .
در بخش نرم افزارهای آنتی ویروس موبایل ، شرکت بولگارد از تکنولوژی های شرکت جونیپر Juniper Networkاستفاده می کند .
شرکت Juniper Network در سال ۲۰۰۹ میلادی شرکت امنیت موبایل SMobile را خریداری نمود و راهکارهای امنیتی آن را با تکنولوژی های امنیتی خود با نام JUNOS تلفیق نمود . 
این شرکت همچنین راهکارهای امنیتی ذخیره سازی آنلاین را ارائه می دهد .

 

 

وب سایت : Www.bullguard.com

 

 

Webroot (وب روت) :

 

شرکت امنیتی وب روت که بزرگترین شرکت عرضه کننده آنتی ویروس خصوصی آمریکا می باشد در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده است و هدف این شرکت حفاظت از اطلاعات شخصی و دارایی های شرکتها ، از تهدیدات آنلاین و ویروسهای کامپیوتری می باشد . این شرکت نزدیک به ۵۰۰ کارمند در سرتاسر دنیا دارد و همواره در محصولات خود دارای بالاترین نرخ شناسایی تهدیدات جاسوس افزار بوده است .

این شرکت تا سال ۲۰۱۰ در محصولات خود از موتور ویروس یاب شرکت سوفوس ( SOPHOS ) بهره می برد . شرکت SOPHOS یکی از شرکتهای تولیدکننده محصولات نرم افزاری امنیتی و آنتی ویروس در  کشور  انگلستان  می باشد  .  شرکت  WEBROOT  تا  هم  اکنون  بیش  از  ۳۹  گواهی    ویروس بولیتن ( VIRUS BULLITEN) را دریافت نموده است . آنتی اسپایور (ANTI SPYWERE)  این شرکت در دنیا به عنوان بهترین آنتی اسپای ور شناخته شده است و تا ۴۰% بیشتر از نرم افزارهای مشابه موفق به شناسایی اسپای ور ها شده است .

این شرکت در سال ۲۰۱۰ شرکت انگلیسی PREVX را که در زمینه مقابله با تهدیدات و بدافزارها جزء شرکتهای پیشرو بوده است را خریداری نمود و در محصولات سری Secure Anywhere با حذف موتور ویروس یاب سوفوس ، شکل جدیدی از محصولات آنتی ویروس را رونمائی نمود .

محصولات Webroot Secure Anywhere  با نصب و استفاده بسیار آسان و استفاده بسیار کم از منابع سیستم و در عین حال سرعت اسکن بسیار بالا و استفاده از جدیدترین تکنولوژی های امنیتی شگفتی کارشناسان امنیتی و کاربران را برانگیخت .

Webroot Secure Anywhere ) فقط از ۱ مگابایت رم و کمتر از ۱% از منابع CPU استفاده می کند. )

محصولات این شرکت علاوه بر استفاده از تکنولوژی های نوین ابری و حفاظت کامل در حالت آنلاین ، در حالت آفلاین نیز بیش از ۹۸%  حفاظت را برای کاربران به ارمغان آورده است که این موضوع نیز اعتماد بسیار بالا به تکنولوژی های رفتار شناسی را در محصولات این شرکت نشان می دهد .

این آنتی‌ویروس از نظر کارآیی ، میزان حافظه مصرفی و سرعت Boot در حد خوبی قرار دارد و شاید جایگاهی بهتر از ششم حق این آنتی‌ویروس باشد.

تنها ایراد این آنتی‌ویروس ، فقدان ابزاری مانند کنترل مصرف برای لپ‌تاپ‌هاست که کاربران آن‌را محدود کرده است . این آنتی‌ویروس قادر به شناسایی فیشرها نیست .

 

 

وب سایت : Www.webroot.com

 

Quick Heal  (کوییک هیل) :

 

 

شرکت کوئیک هیل در مارس سال ۱۹۹۳ توسط برادران کتکار با ایده یک محصول در زمینه امنیت و آنتی‌ویروس در شهر پونا (Pune) در کشور هند تاسیس شد . آن ایده ؛ موفق به توسعه یک آنتی‌ویروس شد و آن‌ را کوییک‌هیل نامیدند. در سال ۱۹۹۵ شرکت Cat Computer Services (P) Ltd به شرکت تکنولوژی‌های کوییک‌هیل Quick Heal Technologies (P) Ltd تغییر نام یافت که اکنون با نام شرکت تکنولوژی‌های کوهیل شناخته می‌شود.

Quick Heal در ۱۹ سال گذشته به صورت تصاعدی رشد کرده است . گواه آن ، ۱۷ شعبه در سراسر هند ؛ فعالیت در حدود ۲۵ کشور دنیا و استخدام ۳۵۰ کارمند است.

فروش این شرکت در سال ۲۰۰۹ حدود ۳۰۰ میلیون روپیه یعنی چیزی معادل ۶ میلیون دلار آمریکا بوده است .

شرکت تکنولوژی‌های کوییک‌هیل (Quick Heal ) پیشتاز راهکارهای امنیتی هند می‌باشد. نوآوری و اقتباس فناوری‌های نوین ، کوییک‌هیل را به عنوان بزرگترین لیدر بازار مطرح کرده است. متخصص در زمینه سیستم‌های مقابله با ویروس‌ها به عنوان هدف ارجع که به وسیله موتور ویروس‌یابی قدرتمند و منحصر به فرد آن که دارای تاییدیه از موسسه VB 100% می‌باشد بیشترین محافظت و سلوشن‌های جامع برای مقابله با ویروس‌های شیوع یافته درسراسر جهان را ارائه  می‌دهد . تکنولوژی پیشرفته DNA Scan آن به همراه فایروال ، محافظت کامل اینترنت دربرابر همه ویروس‌ها ، اسپم‌ها ، اسپای‌ویرها ، و ادویرها را فراهم می‌کند.

Quick Heal هم در عرصه ملی و هم در میدان بین‌المللی توانسته در موقعیت‌های مختلف ، جایگاه بزرگی به دست آورد. در سال ۱۹۹۸ کوییک هیل تنها آنتی‌ویروس هندی بود که توانست بالاترین درجه ۵ Cows در TUCOWS .COM که بزرگترین مجموعه نرم‌افزارهای Shareware اینترنت در جهان است را بدست آورد .   از آن زمان به بعد Quick Heal ثبات خود را در ارائه محصولات با کیفیت حفظ کرده است. در سال ۱۹۹۸ کوییک هیل در یک مقایسه‌ ملی تمام برندهای بزرگ را شکست داد و نرم‌افزار ویروس یاب پیشتاز هند شد. تنها ۲ سال طول کشید تا این شرکت تبدیل به برترین آنتی‌ویروس آسیا شد. شرکت تکنولوژی‌های Quick Heal صادرات کوییک هیل را با عقد قرارداد با شبکه‌های توزیع در آمریکا ، فرانسه ، امارات ، کنیا ، آفریقای جنوبی ، نیوزلند ، نروژ ، اتریش ، مجارستان ، پرتغال ، ایتالیا و اسپانیا آغاز کرد . Quick Heal همچنین به ۵۰ کشور دیگر از طریق کانالهای مختلف صادر شده است . همچنین Quick Heal توسط شبکه‌های بزرگ توزیع کامپیوترها و قطعات جانبی در آمریکا و کانادا نصب شده است.

یکی از معدود نرم‌افزارهای آنتی‌ویروسی که در شبه ‌قاره آسیایی موفق در بدست‌آوردن تاییدیه معتبر “Checkmark Certification” از لابراتوار  West Coast انگلستان شد ، Quick Heal است . این شرکت جایزه معتبر VB 100% را در تمام پلتفرم‌ها ( Novell , Linux , Windows , XP , 2000 , 2003 و…) که معتبرترین جایزه در صنعت آنتی‌ویروس است را کسب نموده است . کوییک‌هیل تنها نرم‌افزار آنتی‌ویروس از آسیا است که تاییدیه VB 100% را برای آنتی‌ویروس بر پایه لینوکس خود نیز بدست آورده است . از جمله دیگر افتخارات می‌توان گفت که شرکت تکنولوژی‌های کوییک‌هیل به عنوان همکار  امنیتی/آنتی‌ویروس مایکروسافت شناخته شده است.

قدرت Quick Heal ، درتیم استثنایی نرم‌افزاری و مدیریت حرفه‌ای آن است . داشتن نظام مهندسی نرم‌افزار قوی از فرهنگ محصولات کوییک هیل و کاربری تکنولوژی‌های نوظهور در ۷ سال گذشته نشأت می‌گیرد. شرکت تکنولوژی‌های کوییک‌هیل موفق به توسعه ظرفیت انطباق‌پذیری و آموزش عالی شده است. این ظرفیت بی‌همتا در موفقیت‌های کوییک‌هیل در طول توسعه آن تا به امروز سودمند بوده است. کوییک‌هیل در موقعیت‌های مختلف سریعترین بوده است . این شرکت با تخصص در زمینه راهکارهای امنیتی ارائه‌دهنده سولوشن‌های فنی به شرکت‌های امنیتی ملی و بین‌المللی مانند نرم‌افزاری Aladdin و Green Border Technologies در امریکا و … بوده است. این شرکت همچنین ارائه‌دهنده فناوری‌های ضد کرک و نرم‌افزارهای امنیتی برای محصولات دیگر می‌باشد .

کوییک‌هیل به‌طور منظم گواهینامه‌های  check- mark ، av-test .org و   VB100% را که معتبرترین گواهینامه‌های صنعت آنتی‌ویروس در جهان می‌باشند را بدست آورده است . اخیرا کوییک‌هیل تاییدیه VB100% را در پلاتفرم Windows 2000 برای ماه دسامبر کسب کرده است که تقریبا نیمی از شرکت کنندگان موفق به این کار نشده‌اند.

کوییک‌هیل مطمئنا به تلاش‌های خود برای حفظ کیفیت نرم‌افزارهایی که به مشتریان عرضه می‌کند و موفقیت در آزمون‌های کیفیت نرم‌افزارهای خود ادامه‌ می‌دهد.

DNAScan تکنولوژی بومی و انحصاری کوییک‌هیل برای یافتن و حذف تهدیدهای مخرب جدید و ناشناخته از سیستم‌ها می‌باشد . Quick Heal DNAScanner قابلیت رمزگشایی و تحلیل پیشاپیش تمام کدهای اجرایی و در یک محیط محافظت‌ شده مجازی برای تشخیص هدف اصلی کد را دارد.

علاوه بر این ، فایل‌های مشکوک را قبل از هرگونه عملیات قرنطینه‌ می‌نماید. فایل‌های مشکوک قرنطینه شده می‌توانند برای تحلیل بیشتر به آزمایشگاه کوییک‌هیل فرستاده شوند. این کار برای جلوگیری از شیوع خودروی تهدیدهای مخرب جدید بسیار با اهمیت می‌باشد. پس از ارسال این فایل‌های مشکوک ، آنها به طور جزئی و دقیق در آزمایشگاه تحقیقاتی بررسی می‌شوند و در صورت شناخته شدن به عنوان یک تهدید ، به پایگاه ‌داده ویروسهای شناخته‌شده افزوده شده و در بروزرسانی تمامی کاربران گنجانده می‌شود. این تنها درصورتی امکان‌پذیر است که آنها قبل از گسترش خودرویانه ، یافته و حذف شوند. DNAScan فایل‌های مشکوک را با احتمال خطای هشدار بسیار پایین انجام می‌دهد.

کوییک‌هیل تمامی قابلیتی که آنتی‌ ویروس‌های دیگر ارائه می‌دهند را فراهم می‌کند. برای مثال  Quick Heal Total Security یک محصول ۹ در یک می‌باشد و قابلیت‌های فراوانی را به مشتریان ارائه می‌دهد تا با خیالی آسوده در برابر همه تهدیدها از جمله تهدیدات اینترنتی به کار خود بپردازند. قابلیت‌های بی‌همتای زیادی مانند Rootkit Solution که این قابلیت به مشتریان اجازه می‌دهد rootkitهای پیچیده‌ای را که از قبل به طور اجباری برروی PCهای آنان نصب شده بود را حذف نمایند.  همچنین یک قابلیت جدید به نام  PC2Mobile در  Quick Heal Total Security 2008 وجود دارد که می‌تواند ویروس‌های موبایل را از طریق بلوتوث یا کابل USB از PC  یافته و حذف نماید و هیچ نیازی به نصب یک آنتی‌ویروس جدا در گوشی وجود ندارد. کاربر تنها باید گوشی خود را به پی‌سی وصل نماید و به صورت خودکار گوشی خود را اسکن نموده و از آلودگی پاک نماید. این ویژگی را هیچیک از آنتی‌ویروس‌های دیگر ارائه نمی‌دهند.

 

وب سایت : Www.quickheal.com

 

Sheed (شید) :

 

شرکت شید افزار رایانه (با شماره ثبت ۵۳۴۱) توسط آقای آرمان نیّری در سال ۱۳۸۷ در شهر سمنان تاسیس شد و هدف از ایجاد آن ارائه پشتیبانی و گسترش ضد ویروس شید بوده است .
آرمان نیّری یکی از محققین در زمینه امنیت رایانه است که دارای سابقه طولانی در ویروس شناسی و طراحی برنامه های امنیتی رایانه است . او از سال ۸۲ شروع به فعالیت در زمینه امنیت رایانه کرد. و در این مدت تحقیقاتی در زمینه امنیت نرم افزار های گوناگون انجام داد و موفق به کشف چندین حفره امنیتی در نرم افزارهای شناخته شده گشت . سپس از سال ۸۴ در زمینه ویروس شناسی و طراحی برنامه های امنیتی شروع به فعالیت نمود . او در سال ۸۶ پروژه  شید  را با هدف تلفیق روش های جدید و همچنین تولید محصولی برای تمام کاربران شروع کرد . او در ضد ویروس شید روش های جدیدی برای سرعت بخشیدن و انعطاف پذیر کردن ضد ویروس ابداع کرد . ضد ویروس شید در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ثبت شده است و دارای تاییدیه فنی شورای عالی انفورماتیک می‌باشد.

قدرت ضد ویروس :

ضد ویروس شید با استفاده همزمان از موتورهای ضد ویروس قوی (نود۳۲ و آویرا) قادر است درصد بالاتری در شناسایی ویروس های شناخته شده را فراهم آورد. در واقع با تلفیق دو موتور ، نقاط ضعف موتور ها پوشیده شده و نقاط قوت آنها به هم اضافه می شوند. همینطور از آنجایی که هر موتور از روش های خاصی برای یافتن ویروس های ناشناخته استفاده می کند ، استفاده همزمان آنها باعث شناسایی بالاتر ویروس های ناشناخته نیز می شود. همچنین مدت زمان بین تولید ویروس و زمانی که ویروس شناسایی می شود نیز کوتاه تر می شود. در آخر ضد ویروس شید ، شامل سیستم محافظت از USB  می باشد که از آلودگی از طریق درایوهای فلش جلوگیری می کند . این سیستم در واقع جایگزینی برای سیستم های محافظت از یواس‌بی (یواس‌بی سکیوریتی) است که با جلوگیری از آلودگی رایانه در مقابل ویروس‌های یواس‌بی عمل می‌کند. این سیستم با شناسایی اتوران ها و اسکن هوشمند فایل های فلش درایو ها از آلودگی رایانه از این طریق جلوگیری می‌کند. همچنین اگرچه قسمتی از این سیستم احتیاج به بروزرسانی ضد ویروس ندارد ، اما برای استفاده از تمام توان این سیستم می‌بایست ضد ویروس بروز باشد.

زمان بین انتشار و شناسایی ویروس‌ها

هنگامی که ویروسی در اینترنت آزاد می شود آن ویروس احتیاج به بررسی و اضافه شدن به لیست ویروس‌ها ، توسط  آزمایشگاه هر آنتی ویروس دارد . بدین معنی که هر شرکت بطور جداگانه ویروس ها را از سطح اینترنت جمع آوری کرده و شناسایی می کند. در این بازه‌ی زمانی ، کاربران آن آنتی ویروس در خطر آلودگی قرار دارند . از آنجایی که ویروس‌های بسیار زیادی در روز در اینترنت پخش می‌شوند ، هریک از این شرکت ها تعدادی از آنها را جمع آوری کرده و به لیست شناسایی خود اضافه می کنند.

ضد ویروس شید با استفاده از دو موتور این مدت را کوتاه تر می‌کند چرا که بطور روزانه آخرین ویروس های شناسایی شده از دو منبع مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد ، بنابراین می توان گفت بطور میانگین زمان بین انتشار و شناسایی ویروس‌ها در ضد ویروس شید نصف خواهد بود و کاربران مدت کوتاه تری در معرض خطر آلودگی خواهند بود.

سرعت ضدویروس :

ضد ویروس شید با بکارگیری تکنولوژی های سرعت دهنده ی جدید بصورت  قابل  توجه ای  سرعت    خود را بالا برده و تاثیر خود را بر کیفیت عملکرد رایانه به حداقل رسانده است . این سیستم ها شامل :  سیستم هوشمند اَرتا ، سیستم هوشمند سامتا و سیستم استفاده از زمان بیکاری سیستم است . سیستم هوشمند اَرتا در واقع به ضد ویروس کمک می کند در موارد زیادی از تکرار اسکن ها جلوگیری شود . این کار با علامت گذاری فایل های اسکن شده و فایل های از پیش شناخته شده و همچنین روند و میزان استفاده از فایل ها انجام می شود . سیستم هوشمند سامتا با زیر نظر گرفتن عملکرد ضد ویروس و رایانه ، قدرت و میزان استفاده ضد ویروس از حافظه و منابع سیستم را در هر لحظه با در نظر گرفتن متغیرهای متعدد تنظیم می کند . همچنین سیستم استفاده از زمان بیکاری ، به ضد ویروس این امکان را می دهد تا در زمان هایی که کاربر از رایانه استفاده نمیکند یا استفاده سبک می کند فایل ها را اسکن و نتیجه را ذخیره کند تا بعدا در هنگام باز شدن این فایل ها ، ضد ویروس باعث کندی سیستم نشود.

سیستم هوشمند اَرتا

این سیستم که از بخش های مختلفی تشکیل شده است به ضد ویروس شید اجازه می دهد با صرف منابع کمتری از رایانه ، امنیت بالا را فراهم آورد. این کار با بهینه سازی تعدادی از عملکردهای لازم یک ضد ویروس انجام می شود .

  • سیستم لیست سفید

این سیستم که شامل لیستی از فایل ها و برنامه‌های از قبل شناخته شده و فایل های ویندوز می باشد ، به ضد ویروس اجازه می دهد این فایل ها را اسکن نکرده و در نتیجه سرعت بالاتری داشته باشد. این لیست در واقع شامل نوعی اثر انگشت از این فایل های مطمئن و غیر آلوده است و حتی در صورت آلوده شدن این فایل ها اثر انگشت آنها تغییر کرده و دیگر بعنوان فایل مطمئن شناخته نمی شوند. این سیستم رابطه ی تکمیل کننده ای با سیستم بعدی ارتا دارد که اجازه خواهد داد ، این فایل ها ، تا هنگامی که آلوده نشده اند اسکن نشوند .

  • سیستم اسکن هوشمند فایل ها

این سیستم امکان این را فراهم می سازد که تا حد امکان فایل ها ، تعداد دفعات کمتری اسکن شوند و در نتیجه سرعت رایانه افزایش پیدا کند. این سیستم در واقع شامل حافظه ای است از فایل هایی که تا بحال اسکن شده اند . این لیست به صورتی طراحی شده است که بسیار کم حجم باشد و می تواند لیستی از تمام فایل های موجود در رایانه را در خود جای دهد . هنگامی که فایلی تغییر داده میشود آن فایل دوباره اسکن می شود اما در غیر اینصورت فایل تنها در صورت بروز شدن ضد ویروس دوباره اسکن می شود. البته این لیست شامل اطلاعات بسیار بیشتری است مانند : آخرین زمان اسکن ، قدرت آخرین اسکن ، موجود بودن فایل در لیست سفید و چندین پارامتر دیگر که در کنار یکدیگر به سیستم های هوشمند شید اجازه میدهد بصورتی کار کند که بیشترین امنیت و بیشترین سرعت را برای رایانه داشته باشد .

 

سیستم هوشمند سامتا

این سیستم یکی از دو سیستم سرعت دهنده ضد ویروس شید است که مانند سیستم ارتا از تلفیقی از چندین بخش بوجود آمده که با یکدیگر در ارتباط بوده و یکدیگر را تکمیل می کنند.

بهینه سازی حافظه

این بخش از سیستم هوشمند ارتا شامل قسمت هایی برای مدیریت و کنترل مقدار حافظه اشغال شده توسط ضد ویروس می باشد. در واقع این سیستم با در نظر گرفتن و یادگیری از شرایط رایانه ، طرز استفاده کاربر از رایانه و برنامه های مورد استفاده کاربر ، میزان استفاده از حافظه (رم) را بصورتی تنظیم کرده که در عین اشغال کمترین حافظه ، بیشترین سرعت و امنیت را برای رایانه داشته باشد. برای مشاهده ی میزان تاثیر این سیستم بر میزان استفاده حافظه توسط ضد ویروس ، کافی است مقدار حافظه مصرفی ضد ویروس را با آنتی ویروس های دیگر مقایسه نمایید.

 –  بهینه سازی قدرت اسکن

این سیستم با در نظر گرفتن درجه اهمیت اسکن فایل ها ، آن ها را با قدرت های مختلفی اسکن می کند. این سیستم در واقع هر اسکن را بر اساس نوع فایل ، محل فایل ، جدید بودن فایل ، میزان قدرت رایانه ، میزان مشغول بودن رایانه و پارامتر های دیگر بررسی و درجه بندی کرده ، سپس با در نظر گرفتن سطح امنیتی که کاربر در تنظیمات انتخاب نموده ، آن را با قدرتی متناسب اسکن می کند . لازم به ذکر است که این سیستم در عین حالی که از درجات مختلفی برای اسکن فایل ها استفاده می کند سطح امنیت استاندارد را نیز همیشه در نظر می گیرد و همیشه از آلودگی سیستم جلوگیری میکند.

سیستم استفاده از زمان بیکاری سیستم

این سیستم مجزا تقریبا می تواند بعنوان قسمتی از سیستم هوشمند ارتا به حساب بیاید . این سیستم در واقع از مدت زمانی که از رایانه استفاده نمی شود و یا استفاده سبک می شود (مانند دیدن صفحات وب ، تماشای فیلم ، گوش کردن موزیک) فعال شده و آرام آرام فایل ها را اسکن می کند و لیست این فایل ها را به سیستم ارتا داده تا دیگر این فایل ها در هنگام دسترسی به آنها ، مثلا اجرای یک برنامه ، اسکن نشده و بنابراین تاخیری در اجرای برنامه یا باز شدن آن فایل بوجود نیاید. این سیستم هیچگاه باعث کندی سیستم نمی شود چرا که از سیستم های تشخیص خاصی برای شناسایی استفاده کاربر از رایانه بهره می برد که به محض استفاده کاربر از رایانه ، عملکرد این سیستم را متوقف می کند.

محیط ضد ویروس :

محیط ضد ویروس شید با ترکیب سادگی ، زیبایی و فارسی بودن ، بهترین محیط در بین آنتی ویروس ها برای کاربران ایرانی است . نه تنها تنظیمات ضد ویروس شید ساده و قابل دسترسی و استفاده است بلکه پس از نصب تمام تنظیمات و امکانات مهم مرحله به مرحله توضیح داده شده و توسط کاربر تنظیم می گردد. همچنین محیط ضد ویروس با استفاده از گرافیک بالا و اسکین برای پنجره ها محیطی زیبا را فراهم آورده است که در عین حال آشنا و قابل استفاده است . همچنین  فارسی بودن محیط به استفاده کاملتر و بهینه کاربران از ضدویروس کمک می کند.

به روزرسانی بدون دردسر :

یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از ضد ویروس شید به روزرسانی بدون دردسر آن است . با ثبت ضد ویروس شید ، دیگر احتیاج به هیچ اقدامی برای به روز شدن ضد ویروس نیست و ضد ویروس بطور اتوماتیک هرگاه کاریر به اینترنت متصل شود به روزرسانی می شود. (اگرچه امکان تنظیم به روزرسانی بطور دستی امکان پذیر است)

به روزرسانی ضدویروس شید بصورتی طراحی شده است که به کاربر امکان ادامه به روزرسانی در صورت قطع اینترنت را بدهد . این قابلیت که تنها در تعداد محدودی از آنتی ویروس ها وجود دارد بدین معنی است که کاربر می تواند هرگاه به اینترنت متصل شد قسمتی از به روزرسانی را دریافت نماید.

به روزرسانی ضدویروس شید بصورت روزانه منتشر می شود و پیشنهاد می شود حداقل هر هفته ضد ویروس به روز شود. یکی از برتریهای ضدویروس شید احتیاج کمتر به بروزسانی مرتب است ، که علت آن همان استفاده از دو موتور می باشد . اگرچه پیشنهاد می‌شود ضدویروس هر روز به‌روزرسانی شود اما ضدویروس شید که یک هفته از به ‌روزرسانی آن می‌گذرد بهتر از آنتی‌ویروس‌های دیگر که همین مدت از به‌روزرسانی آنها می‌گذرد عمل خواهد کرد.

 

وب سایت : Www. sheedantivirus.com