سامسونگ

معنای اصلی کلمه سامسونگ

به راستی معنای اصلی کلمه سامسونگ “Samsung” چیست؟

در زبان کره ای ، ترجمان کلمه سامسونگ “سه ستاره” می باشد. نام این برند توسط موسس این کمپانی Lee Byung-Chull در ابتدا با این هدف که روزی قدرتمند شده و به مانند ستارگان آسمان ماندگار شود انتخاب گردیده است.
اما چرا دقیقا عدد سه؟ این “۳” چه ارتباطی با موفقیت دارد؟ چرا به جای آن اعداد ۲ یا ۴ انتخاب نشده اند؟ دلیل آن این امر است که در زبان کره ای عدد “سه” یک سمبل بوده و نمایانگر چیزی بزرگ و قدرتمند می باشد.
دفتر اصلی شرکت سامسونگ در پایتخت کره‌جنوبی یعنی شهر سئول قرار دارد و نام آن ریشه کره‌ای دارد. واژه “سامسونگ” از دو کلمه مجزا “سام” و “سونگ” شکل یافته است که هر کدام معانی جداگانه‌ای دارد که سام به معنای «سه» و سانگ به معنی «ستاره» در زبان کره‌‌ای است. بنابراین با ادغام این دو واژه، کلمه سامسونگ در زبان کره‌ای “Three stars” یا «سه ستاره» معنی می‌دهد.
این ستاره‌ها نماد بزرگی، قدرت و جاودانگی است و بنابر ادعای سامسونگ، سعی شده تا این اوصاف در تار و پود محصولات این شرکت نهفته باشد!

 لوگو رسمی سامسونگ در اوایل شروع به کار این شرکت از نماد سه ستاره تشکیل یافته بود. در حال حاضر ۲۳۶ هزار نفر در ۷۹ کشور جهان در این شرکت مشغول به کار هستند و نام این شرکت در بین ده شرکت برتر حوزه فناوری قرار دارد.

سامسونگ

سامسونگ