ویدئو کنفرانس Full HD سونی (SONY) مدل PCS-XG80

       ویدئو کنفرانس Full HD سونی (SONY) مدل PCS-XG80

  • اولین سیستم High Defintion حقیقی دردنیا بادوربین ۲مگاپیکسلی مغناسیطی با قابلیت حفظ ۱۰۰ نقطه از پیش تعیین شده
  • صوت استریو همراه باقابلیت نصب میکروفن های فوق حساس
  • دارای ورودی برای دوربین های فیلمبرداری حرفه ای
  • قدرت پردازش تا ۱۰ مگابیت در ثانیه

                          

                                   قابلیت های خاص :

رزولوشن : Full HD) 1920 x 1080i)

دارای پورت ورودی S-Videoجهت دوربین جانبی

دارای ۲ پورت Ethernet

دارای ۲ میکروفن فوق حساس

قابلیت MCUشدن تا ۶ نقطه تماس با رزولوشن ۷۲۰p

نوع : Set-top Videoconference System

قدرت پردازش : ۱۰- Mbit/Sec Processing Power

مکان استفاده : سالن ها و آمفی تئاتر ها

ماکسیمم وضوح تصویر : (Full HD (1920 x 1080i) and HD (1280 x 720p

ماکسیمم بزرگنمایی دوربین : ۱۰x  Optical Zoom

وضوح تصویر دوربین : ۲Mega Pixel

گردش افقی : ۲۰۰Degrees

گردش عمودی :  ۵۰Degrees

تعداد نقاطی که دوربین در حافظه نگاه می دارد :  ۱۰۰Presets

درگاه های ورودی تصویری : ۱x Camera , 1 x RGB Component (Full HD) , 1 x S-Video , 1 x VGA

درگاه های ورودی صوتی :  ۲x Digital Mic., 2 x Mic., 2 x Phono Stereo

درگاه های خروجی تصویری : (۱x HDMI, 1 x VGA (RGB

درگاه های خروجی صوتی :  ۱x HDMI Stereo, 2 x Phono Stereo

قابلیت های فشرده سازی تصویری : H,261, H.263, H,263+, H.264, MPEG-4

پشتیبانی از ابعاد تصویری : QCIF, CIF, 4CIF, WCIF, W432, W4CIF, HD, Full HD

قابلیت های فشرده سازی صوتی : G.711, G722, G728, MPEG-4 AAC-LC Mono/Stereo

حداقل پهنای باند لازم جهت ارتباط صوتی و تصویری و دیتا : ۶۴ Kbps

قابلیت ارسال تصاویر رایانه همزمان با شرکت کنندگان : Full H.239 Support

قابلیت ایجاد ارتباط چند جانبه : تا ۶ نقطه با اضافه کردن مجوز MCU و استفاده از Tablet همه جانبه

قابلیت ضبط : Conference Recording on Memory Stick

قابلیت پخش غیر زنده برروی شبکه رایانه ای : Streaming The Conference using MultiCast Protocol

                                                                                                               مشخصات دوربین
سنسور ۱/۳type CMOS image sensor
رزولوشن ۲ مگاپیکسل۱۹۲۰x 1080
فریم ریت ۶۰ fps
نسبت سیگنال به نویز ۵۰ dB
میزان زوم x40 zoom (x10 optical zoom, x4 digital zoom
سیستم فوکوس دستی و اتوماتیک
دیافراگم f = 3.4 mm to 33.9 mm
زاویه چرخش افقی ±۱۰۰°
زاویه چرخش عمودی ±۲۵°
  فرمت ضبط صدا
فرمت صدا MPEG-4 AAC Stereo: 22 kHz at 192 kbps (IP only) MPEG-4 AAC Mono: 14 kHz at 48 kbps, 64 kbps, 96 kbps MPEG-4 AAC Mono: 22 kHz at 64 kbps, 96 kbps (IP only) G.711: 3.4 kHz at 56 kbps, 64 kbps G.722: 7.0 kHz at 48 kbps, 56 kbps, 64 kbps G.728: 3.4 kHz at 16 kbps
سایر امکانات جلوگیری از اکو شدن استریو – کاهش نویز – کنترل اتوماتیک گین
  مشخصات شبکه
پروتکل TCP/IP, UDP/IP, DHCP, DNS, HTTP, TELNET, SSH, SNMP, NTP, ARP, RTP/RTCP
ورودی و خروجی ها
ورودی تصویر S-Video x 1, Y/Pb/Pr x 1, RGB x 1
خروجی تصویر HDMI x 1, RGB x 1
ورودی صدا مینی جک میکروفن آنالوگ اکسترنال – Audio Input (MIC/AUX) x 2 (Phono jack, stereo – EC-Mic Input x 2 (PCSA-A7) (Phono jack, stereo
خروجی صدا HDMI (video, audio) x 1, Line Output (Phono jack, stereo) x 1, REC Output (Phono jack, stereo) x 1
اتصال شبکه ۱۰BASE-T/100BASE-TX x 2, ISDN Unit Interface x 1
  مشخصات فیزیکی
دمای کار ۵°C to 35°C
ابعاد دوربین ۲۴۰x 152 x 158 mm کدک۲۸۲x 56 x 244 mm
وزن دوربین۲ kg کدک ۲٫۲ kg

سیستم ویدئو کنفرانس سونی PCS-XG80

سیستم ارتباط تصویری HD قدرتمند و کامپکت PCS-XG80 HD

کمپانی سونی محصولی نوین و قدرتمند بنام ۸۰PCS-XG را به منظور برقراری ارتباط تصویری HD معرفی کرده است. سیستم PCS-XG80 قادر است تصاویر HD 1080i را  نمایش دهد، و راه برقراری ارتباط تجاری روزمره را، موثر، سازنده و راحت تر سازد.

 تصاویر HD رزولوشنی تقریبا چهار برابر تصاویر SD داشته، و از اینرو کیفیت تصویر استثنایی HD سیستم ویدئو کنفرانس PCS-XG80، باعث شده تا ارتباطات تصویری در سطح حرفه ای تری قرار گیرد. کیفیت تصاویر HD ارائه شده با سونی نه تنها موجب بالابردن سطح تصاویر واقع نمای ویدئو کنفرانس می شود، بلکه  اجازه می دهد تا تصاویر را با جزئیات بیشتری نسبت به سیستم های SD مشاهده نمود .

علاوه براین، دوربین HD سیستم ویدئو کنفرانس PCS-XG80 مجهز به فناوری BrightFace می باشد که قادر است تصاویر شفاف را حتی در اتاق هایی با شرایط نور نامساعد نمایش دهد. یکی از ویژگی های مهم این سیستم مربوط به کیفیت صدای واضح و طبیعی می شود که امکان ادامه ارتباطی بدون تنش و واقعی را فراهم می سازد، مثل اینکه هر دو طرف در یک اتاق با یکدیگر در حال صحبت کردن باشند.

برای اینکه کنفرانس ویدئویی به یک ابزار ارتباط تجاری قدرتمند تبدیل شود، PCS-XG80 طوری طراحی شده که بسیار کاربر پسند باشد. همچنین، PCS-XG80 از تعدادی قابلیت های دیگر برای راحتی کار برخودار می باشد، از جمله دکمه ای که با یک لمس ساده ویدئو کنفرانس را آغاز می کند، یک رابط HDMI که امکان اتصال کابلی بین کدک و صفحه نمایش را فراهم می سازد، امکان برقراری اتصال با چند نقطه دنیا (با استفاده از نرم افزار) ، و یک ریموت کنترل RF (رادیو فرکانسی) بسیار حساس. لازم به ذکر است که سیستم ویدئو کنفرانس PCS-XG80 با سیستم های کنفرانس SD نیز سازگاری دارد، و اجازه اتصال همزمان با سیستم های SD در دسترس را می دهد. بدلیل اینکه PCS-XG80 با استاندارد ITU-T H.239  سازگاری دارد، می توانید تبادل داده ها (اطلاعات تصویری و دیتا از کامپیوتر) را (با استفاده از نرم افزار) بطور چشمگیری افزایش دهید. داده های ارائه و نمایشی را می توان با فریم ریت ۳۰ fps ارسال کرد، که نمایش انیمیشن را نیز در خلال کنفرانس ویدئویی امکان پذیر می سازد. افزون بر این، با توجه به قابلیت حاشیه نویسی در تصویر سیستم PCD-XG80، می توان با استفاده از یک تبلت ، روی بخش های خاصی از تصویر اشاره آشکاری داشت. با داشتن چنین ابزار تبادل داده ای منحصر بفرد، می توان از برداشت های غلط یا سوء تفاهم در خلال کنفرانس ویدئویی جلوگیری کرد.

با توجه به طرحی شیک که مناسب انواع اتاق های جلسه است، کیفیت تصویر ۱۰۸۰i HD، و صدای واقع نما، سیستم کنفرانس ویدئویی قدرتمند و کامپکت PCS-XG80 برای تمامی سطوح تجارت و همچنین آموزش از فواصل دور بسیار ایده ال است. در حال حاضر، کنفرانس ویدئویی HD برای نیازهای ارتباطی روزمره در دسترس است.

خصوصیات سیستم

 

تصاویر HD1080i

سیستم PCS-XG80 قادر به دریافت کدک تصویر H.264 می باشد که امکان ارسال  تصاویر کیفیت بالا و طبیعی با رزولوشن  ۱۹۲۰x 1080 پیکسل را فراهم می سازد. این تصاویر حیرت انگیز HD است که تصاویر واقعی را به منظور ایجاد ارتباطی موثر در ویدئو کنفرانس نمایش می دهد. بعلاوه، سیستم ویدئو کنفرانس PCS-XG80 را می توان در ۷۲۰p, 60 فریم در ثانیه استفاده کرد تا تصاویر طبیعی برای ارتباط موثرتر ایجاد شود.

فناوری BrightFace) PCSA-CXG80)

سیستم PCS-XG80 دارای یک دوربین HD) PCSA-CXG80) ویژه است که از فناوری BrightFace منحصر بفرد سونی برخودار می باشد. این فناوری قادر است میزان روشنایی هر پیکسل را افزایش دهد و بدین طریق نقاط سایه دار را های لات کند، و انجام ویدئو کنفرانس در شرایط نوردهی را فراهم سازد. علاوه براین، فناوری BrightFace قادرست تصاویر شفاف را حتی در اتاق های کم نور ارائه کند، برای مثال در زمان استفاده از پروژکتور، یا در اتاق هایی با نور پس زمینه ضعیف.

کیفیت صدای عالی

سیستم PCS-XG80، با استفاده از فرمت فشرده سازی MPEG-4 AAC، قادر به تولید صدای استریو طبیعی و واضح می باشد. از آنجاییکه PCS-XG80 مجهز به یک قابلیت داخلی برطرف کننده صدای اکو استریو می باشد، در واقع صدای اکو  آزار دهنده که از سایر سیستم ها شنیده می شود را برطرف می سازد، و موجب طبیعی تر شدن اصوات ارتباطی خواهد شد.

ITU-T.239 پشتیبانی از انتقال داده با سرعت ۳۰ fps

سیستم PCS-XG80 از استاندارد ITU-T H.239پشتیبانی می کند (داده های تصویری و نوشتاری)، یعنی به منظور انجام ارتباطی موثر تر ، ارسال هر دو داده های تصویری و ارائه ای که روی کامپیوتر وجود دارد را به سیستم ویدئو کنفرانس ممکن می سازد. این داده ها را می توان با فریم ریتی به اندازه ۳۰ fps انتقال داد، که حتی در زمان استفاده از افکت های انیمیشنی یا نمایش ویدئو ها از کامپیوتر، تصاویر و داده ها کاملا طبیعی نمایش داده می شوند. علاوه براین، با استفاده از خروجی RGB، می توان این داده ها را از یک پروژکتور یا صفحه نمایش دیگر مشاهده نمود.

اتصال با چند نقطه MCU

با استفاده از نرم افزار MCU (اتصال چند نقطه)، و از راه اتصال IP (پروتوکل H.232 یا SIP) یا ISDN (پروتکل H.320)، سیستم ویدئو کنفرانس ۸۰PCS-XG قادر است بطور همزمان با پنج سایت ویدئو کنفرانس از نقاط دوردست ارتباط برقرار کند. با استفاده از یک عملکرد پل زنی، این سیستم همچنین از ویدئو کنفرانس هایی پشتیبانی می کند که کانکشن ها شامل ترکیبی از IP و ISDN می شوند. علاوه براین، دو سیستم PCS-XG80 – که روی هر کدام نرم افزار MCU اختیاری نصب شده باشد، می توان به یک اتصال IP متصل کرد تا از ۱۰ سایت نیز پشتیبانی کند.

حالت حضور متداوم با سوئیچ کردن

سیستم ویدئو کنفرانس PCS-XG80 از هر دو حالت های چهار تصویری و شش تصویر (حضور پیوسته) در فرمت ۷۲۰p HD پشتیبانی می کند که قادر است تصاویر واضح و شفاف را حتی در روی صفحه نمایش های کوچکتر نمایش دهد. در زمان استفاده از سوئیچ صدای فعال شده در حالت حضور-پیوسته، سایت دور دست که در حال مکالمه است،  روی بزرگترین بخش صفحه نمایش مشاهده خواهد شد.

همچنین، سوئیچ کردن حتی در زمانیکه  دستگاه در حالت فول اسکرین باشد، امکان پذیر است.

قابلیت های پیشرفته و هوشمند Qos جهت تبادل اطلاعات پایدار

به منظور کنترل بر ارسال حجم زیادی از اطلاعات تصویری HD، و در عین حال حفظ ارتباط کیفیت بالا و پایا در یک شبکه IP، سیستم PCS-XG80 از قابلیت های پیشرفته کیفیت سرویس (Qos) بهره گیری می کند:

  • FEC تطبیق ساز (قابلیت اصلاح خطا)
  • ARQ در زمان واقعی (درخواست اتوماتیک برای تکرار کردن اطلاعات ارسال نشده)
  • ARC (کنترل سرعت)

این سه قابلیت ، از طریق تطبیق سازی با هر نوع تغییرات در شرایط شبکه و اصلاح اطلاعات ارسال نشده ، بیشتر برای هماهنگی و بازدهی سریع و متداوم در خلال ارسال سیگنال های تصویری به کار می آیند. سونی تعدادی از قابلیت های QoS را در تمامی سیستم های ارتباط تصویری اجرا کرده است. اما، روش های قدیمی QoS که در سیستم های SD وجود داشت، کارایی بالایی در کنترل حجم زیادی از داده های مربوط به تصویر HD نداشت. از اینرو، شرکت سونی از قابلیت های QoS هوشمند و پیشرفته در سیستم های ارتباط تصویر HD خود استفاده و بهره گیری کرده است.

دو پیشرفت قابل توجه نسبت به روش های قبلی صورت گرفته است. اول اینکه، سیستم PCS-XG80 به طور هوشمند و براساس پهنای باند در دسترس، به رد و بدل کردن داده ها می پردازد. دوم اینکه، در صورت ناقص بدون داده ها در هنگام ارسال، سیستم قادر است به کار خود ادامه دهد و داده های بعدی را دریافت کند، یا اینکه از سرور گیرنده درخواست تکرار داده را کند. در نهایت، این سه قابلیت قادرند تصاویری بدون نویز و قطع و وصل شدن را در اختیار دو سمت (فرستنده و گیرنده) قرار دهند و تصاویری با کیفیت عالی روی مانیتور نمایش داده شود.

استاندارد پیشرفته رمزدار کردن (AES) جهت امنیت بالا

بدلیل اینکه سیستم PCS-XG80 از رمزگذاری ۱۲۸-bit AES پشتیبانی می کند، ویدئو کنفرانس ایمن در طول یک شبکه امکان پذیر خواهد شد. قابلیت رمزگذاری سیستم با استانداردهای ITU-T H.233/H.234/H.235 سازگار است که امکان برقراری ارتباط پنهانی را با سایر سیستم های موافق فراهم می سازد. زمانیکه حالت رمزگذاری فعال باشد، ویدئو، صدا و داده های نمایشی در مدت زمان کنفرانس ویدئویی رمزگذاری می شوند.

قابلیت حاشیه نویسی در تصویر

به منظور برقراری ارتباط موثرتر، سیستم PCS-XG80 از قابلیت سودمند حاشیه نویسی در تصویر برخوردار می باشد. تنها با استفاده از اتصال یک تبلت به سیستم، شرکت کنندگان در کنفرانس قادرند به طور آشکاری به بخش های خاصی از اطلاعات مشترک، از جمله تصاویر زنده و داده ها، اشاره کنند.  این قابلیت به شما کمک می کند تا زمان و تلاش بیشتر در برقراری ارتباط را به حداقل برسانید، و کاربران را قادر می سازد تا مقصود شان را به طرز آشکار و گیرا تری به کاربر دورتر بفهمانند.

نمایش چند تصویر در صفحه نمایش

سیستم PCS-XG80 این قابلیت را دارد که تصاویر را به صورت های متعددی روی صفحه نمایش دهد، از جمله فول اسکرین، تصویر در تصویر، تصویر و تصویر، و تصاویر دو بخشی و پهلو به پهلو. هر یک از این الگوهای انعطاف پذیر پخش تصاویر را می توان انتخاب کرد، طوریکه هر دو تصاویر و داده های ارائه ویدئو کنفرانس را به نحوه ای نمایش داد که تاثیرگذار و خوشایند دید کاربر باشد.

تنظیمات ساده و منوی کاربر پسند

سیستم PCS-XG80 بطور فکورانه ای و با یک رابط دیجیتالی کاربر طراحی شده است (GUI) و از یک منوی نیمه شفاف زنجیره ای بهره مند است. ساختار لایه ای ساده و کاربرد پذیری آسان این منو، به کاربران اجازه راه اندازی خیلی آسان تر سیستم ویدئو کنفرانس، از جمله دوربین، را می دهد.

یک تاچ ساده و شماره گیری (ریموت کنترل RF)

به منظور راحتی حال کاربران، سیستم ویدئو کنفرانس PCS-XG80 مجهز به یک دستگاه ریموت کنترل مادون قرمزی است که دیگر مجبور نیست مستقیما به سیستم نشانه روی کرد.  افزون براین، PCS-XG80 از یک ویژگی شماره گیری تک-لمسی برخودار است که تنها با فشار دادن یک دکمه روی کنترل از راه دور RF، به راحتی می توان به هر تماس ثبت شده متصل شد. از مجموع ۱٫۰۰۰ تماس ثبت شده، با کمک این دکمه می توان تا چهار تماس را روی منوی home نمایش داد.

اتصال کابلی از طریق HDMI

با استفاده از کابل HDMI همراه ، امکان اتصال سیستم PCS-XG80 به یک صفحه نمایش مجهز به ورودی HDMI وجود دارد. این کابل قادر به ارسال هر دو فایل های تصویری و صوتی می باشد.

دو رابط شبکه – سوئیچ آسان بین کانکشن های LAN و WAN

به منظور سهولت استفاده از این سیستم در محیط های دفتری ، سیستم ویدئو کنفرانس PCS-XG80 مجهز به دو رابط شبکه می باشد، یکی برای LAN و دیگری برای کانکشن WAN. این کار می تواند در زمان صرفه جویی کند، در صورتیکه نیاز به استفاده از هر دو سیستم در محیط اینترانت و اینترنت باشد. امکان اتصال چند نقطه ای بین محیط های LAN و WAN نیز میسر خواهد شد.

سازگاری با سیستم های SD

از انجاییکه سیستم ویدئو کنفرانس PCS-XG80 با سیستم های SD نیز سازگاری دارد، به طور یکچارچه ای می توانید این سیستم را با تجهیزات ویدئو کنفرانس SD موجودهماهنگ و تطبیق داد . همچنین، این قابلیت امکان تغییر از SD به HD، بسته به سرعت  و با حداقل سرمایه ، را می دهد.

طرح شیک و کامپکت برای انواع اتاق های جلسه

با توجه به طرح بدنه شیک و کامپکت ، PCS-XG80 متناسب با اتاق های جلسه اندازه متوسط و کوچک و حتی کلاس های درس می باشد. و از انجاییکه این سیستم ویدئو کنفرانس HD کامپکت و قدرتمند از وزن سبک و تقریبا ۲ کیلو گرمی برخوردار است، کار نصب و راه اندازی سیستم را نیز بسیار راحت کرده است.