سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس(سیستم صوتی کنفرانس)

سیستم کنفرانس(سیستم صوتی کنفرانس)

  سازمان ها و شرکت ها بیش از هر زمان دیگری نیاز به همفکری و مشارکت گروه های کاری دارند. این مشارکت در اکثر موارد از طریق جلسات حضوری صورت می گیرد. امروزه سازمان ها با اراده و طرح یک یا چند نفر، اداره نمی گردند. ارگان ها به زیر مجموعه های تخصصی تقسیم شده اند و کارگروه های متعدد ، پروژه ها را محقق می سازند. در این چنین فضایی، هر چقدر غنای جلسات افزایش یابد، می توان به تصمیمات اتخاذ شده امید بیشتری داشت. علیرغم کلیه ابزارهای اطلاعاتی، مدیران فعال بخش قابل توجهی از زمان خود را به جلسات اتخاذ می دهند.

مانند هر ابزار دیگری ، تجهیزات سالن های جلسات و همچنین اتاق های مدیران، نیازمند ابزار تبادل اطلاعات می باشد. یکی از مهم ترین این ابزارها سیستم های کنفرانس و تجهیزات وابسته می باشد. به کمک این ابزارها می توان جلسات را بدون محدودیت در تعداد شرکت کنندگان برگزار نمود. ضمناً سایر تجهیزات جانبی برای ارتقای کاربری دستگاه صوتی و تصویری می تواند امکاناتی که در جلسات سنتی میسر نیز را فراهم سازد .

مزایای سیستم کنفرانس

شاید به طور کلی بتوان گفت کلیه مراکز، سازمان ها و شرکت هایی که جلساتی با بیش از ۱۰ شرکت کننده را به طور منظم برگزار می نمایند، به تجهیزات اتاق جلسات نیازمند باشند. از طرف دیگر برخی از انواع سیستم ها، دارای ویژگی های خاص محیطی می باشند که قابلیت های جدید را به سالن کنفرانس اضافه می نماید. بسیاری از موارد نیز ، بهتر است تا سیستم های قدیمی و آنالوگ را به دلیل امکانات پایین، نویز صدا، یا عدم برقراری ارتباط با تجهیزات استاندارد، با یک سیستم کنفرانی دیجیتال جایگزین نمود. در مواردی که نیاز به امکاناتی مانند ترجمه همزمان، سامانه رای گیری الکترونیکی و یا ردیابی ویدئویی وجود داشته باشد، استفاده از یک سیستم کنفرانسی خوب و با کیفیت، اجتناب ناپذیر می باشد.

سیستم کنفرانس

مهمترین بخش مجموعه تجهیزات سالن های سمینار و جلسات، سیستم کنفرانس صوتی می باشد. به کمک این سیستم، هر فرد دارای میکروفون و بلندگوی اختصاصی خواهد بود. افراد شرکت کننده به راحتی تحت مدیریت مدیر جلسه به بحث وتبادل نظر می پردازند.

ترجمه همزمان

ارتباطات بین المللی و شرکت های چند ملیتی، باعث برپایی جلساتی شده اند که کلیه مدعوین به زبان مدیر جلسه مسلط نیستند. به همین دلیل نیاز به استفاده از ابزاری برای ارتباط با این افراد در جلسات می باشد. تجهیزات امروزی قادرند دهها زبان را به صورت زنده توسط مترجمین حرفه ای، به گوش شرکت کنندگان برسانند.

ردیابی ویدئویی (اتو ترک)

ردیابی ویدئویی یا اصطلاحاً Auto Video Tracking یکی از مواردیست که به ویژه در سالن های با تعداد شرکت کننده بالا، بسیار مورد کاربرد دارد. توسط این سیستم می توان از کلیه افراد حاضر در سالن به صورت کاملا خودکار و بدون نیاز به کارگردان فنی، تصویر برداری نمود. این مورد توسط دوربین های چرخان که معمولا در سقف نصب می شوند صورت می گیرد.

زمانی که صدابرداری و تصویر برداری حاضران با بهترین کیفیت صورت می گیرد، امکان ضبط و آرشیو آن نیز مطلوب و دلخواه مدیران و برگزار کنندگان جلسات خواهد بود. کار آرشیو جلسات می تواند بسیار ساده و گاه کاملا پیشرفته و حرفه ای باشد.

امکانات ویدئویی

تجهیز یک سالن به دیتاپروژکتور، پرده های نمایش بزرگ، پانل های حرفه ای و گاها بردهای هوشمند و یا ویدئو وال آنچنان امکاناتی را در اختیار قرار می دهد که تقریبا اجتناب ناپذیر می نماید. تنوع بسیار بالای محصولات در این زمینه و همچنین، امکانات جانبی مانند انواع جداکننده ها و سوییچرها به نمایش اطلاعات کامپیوتری به ساده ترین و با کیفیت ترین شکل ممکن کمک می کند.

سایر تجهیزات

وجود انواع منابع صوت و تصویر معمولا با دستگاه های جانبی دیگری نیز همراه است، از جمله این تجهیزات می توان به سیستم هایی مانند پیجر، آمپلی فایر، مانیتورهای صنعتی، هدست، میکروفن بیسیم، کارت های امنیتی، میکسر، تیونر و بسیاری دیگر اشاره کرد. گاهی اوقات وجود یک سیستم جانبی خاص می تواند باعث کاهش هزینه های پروژه گردد.

طنین گستران ، طراح ، مجری و مشاور سالنهای کنفرانس ، تجهیز سالن کنفرانس و آمفی تئاتر ، سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس