تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

جهت تجهیز سالن کنفرانس به موارد ذیل نیاز می باشد .

۱ – میکروفن ریاست سیستم کنفرانس (میکروفن رئیس جلسه)

۲ – میکروفن جایگاه سیستم کنفرانس (میکروفن شرکت کنندگان)

۳ – منبع تغذیه سیستم کنفرانس

۴ – دوربین کنفرانسی

۵ – رکوردر ضبط صدا

۶ – رکوردر ضبط صدا و تصویر

تجهیزات جانبی صوت سالن کنفرانس از اجزای زیر تشکیل شده است :

۱ – آمپلی فایر صوت سالن کنفرانس

۲ – بلندگوهای دیواری صوت سالن کنفرانس

۳ – میکروفن بی سیم صوت سالن کنفرانس

۴ – سیستم ویدئو کنفرانس

۵ – مانیتور یا نمایشگرهای حرفه ای (ویدئو وال)

تجهیزات صوت سالن کنفرانس جهت تقویت صوت سیستم کنفرانس کاربرد دارد و معمولا” در سالنهایی که ابعاد بزرگی دارند و سیستم کنفرانس یه تنهایی پاسخگوی صوت سالن نمی شود استفاده می گردد.

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

قسمت های مختلف یک اتاق کنفرانس

یک سیستم ارتباطی ویدئویی شرکت کنندگان را قادر می سازد تا از موقعیت ها و محل های متفاوت به انجام کارهای خود بپردازند. یک سیستم کامل کنفرانس ویدئویی از پنج بخش تشکیل شده است، که می توان آن ها را به صورت جدا یا در یک مجموعه خریداری کرد. هر یک از این بخش ها برای کاربرد های خاص تهیه شده اند، و بسته به نیاز های شما می توانند بسیار ساده یا بسیار پیچیده باشند.

دوربین

دوربین های مورد استفاده در کنفرانس های ویدئویی می توانند بطور گسترده ای متفاوت باشند، از دوربین های لپ تاپ یا تلفن همراه شما گرفته تا دوربین های فول اچ دی که مجهز به نرم افزاری خاص بوده و می توانند چهره ی فردی که در حال صحبت کردن می باشد را تشخیص بدهند. دوربین هایی که توانایی تشخیص صدا داشته و به صورت اتوماتیک روی چهره فرد در حال صحبت فوکوس میکنند.

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

 

صفحه ی نمایش

صفحات نمایش نیز از نظر اندازه و مشخصات عملکردی بسیار متفاوت می باشند. در بسیاری از موارد، می توانید از یک تلویزیون صفحه تخت یا مانیتور کامپیوتر استفاده نمایید، البته در بسیاری از اتاق های کنفرانس مانیتور وجود ندارد و همه شرکت کنندگان تصویر را بر روی یک صفحه نمایش بزرگ به کمک یک ویدئو پروژکتور می بینند.

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

 

میکروفن

اگر از کامپیوتر های معمولی برای ویدیو کنفرانس استفاده می کنید، میکرو فونهای موجود در کامپیوتر می تواند مناسب باشد. هر چند، در اتاق های مخصوص کنفرانس، میکرو فون های نصب شده روی سقف می توانند بهترین گزینه باشند. میکرو فون ها همچنین به شکل های دیگر مانند انواع دستی، هدفون و رومیزی نیز وجود دارند.  مدل های پیشرفته تری از میکروفن ها وجود دارند که امکان رای گیری از افراد شرکت کننده در کنفرانس را دارند.

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

 

اسپیکر ها

در طول  کنفرانس های ویدیویی در فضاهای بزرگ، اسپیکر هایی که به طور خاص برای این منظور طراحی شده اند می توانند بهترین نتیجه را در ارائه ی صدای با کیفیت برای شما به ارمغان بیاورند. راه جایگزین و کم هزینه تر برای اسپیکر و میکرفن یک هدفون دو کاربره است.

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

بستر نرم افزاری

سیستم ویدیو کنفرانس شما برای پیدا کردن سایر سیستم ها و ارتباط با آن ها به کدک و یا نرم افزاری خاص نیاز دارد. کدک ها و نرم افزار های استاندارد باز از آنجایی که می توانند بدون توجه به برند، با سایر سیستم های استاندارد  ارتباط برقرار کنند معمولاً مناسبترین گزینه می باشند.
بستر نرم افزاری یک تالار کنفرانس بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال اینکه مدیر کنفرانس توانایی کنترل تک تک بخش ها را داشته باشد، کلیه صحبت ها و تصاویر ضبط شوند و موضوعاتی از این قبیل.

الزامات شبکه ای

هر چند این قسمت به طور خاص بخشی از سیستم ویدئو کنفرانس شما نمی باشد، شبکه ی اینترنت شما باید توانایی پاسخ گویی به پهنای باند مورد نیاز برنامه های سیستم را داشته باشد. مدیر بخش آی تی شرکت شما باید شما را از به روز رسانی های احتمالی مورد نیاز برای شبکه ی اینترنت شرکت آگاه ساخته و هزینه های این بخش را نیز در بودجه ی مورد نیاز برای سیستم ویدیو کنفرانس در نظر بگیرد.

تجهیزات سالن کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

پیدا کردن راهکار ویدیویی مناسب برای شرکت یا سازمان شما

پس از این که برخی از نکات اساسی ویدئو کنفرانس را از این مقاله آموختید، اکنون می توانید با دید نسبتاً بهتری به بررسی سیستم ویدئو کنفرانس مورد نیاز خود بپردازید. کنفرانس ویدئویی می تواند یک ابزار بسیار ارزشمند برای کسب و کار شما باشد که می تواند ارتباطات درونی و بیرونی شرکت یا سازمان شما را بهبود ببخشد. هر سیستم ویدیو کنفرانس از عوامل منحصر به فردی تشکیل شده است، که می تواند سخت افزار، نرم افزار، فضای فیزیکی، کاربران یا شبکه باشد و بر اساس آن ها عمل خواهد کرد.