ترجمه همزمان (تورگاید)

ترجمه همزمان (تورگاید)

ترجمه همزمان (تورگاید)

 تجهیزات ترجمه و مترجم همزمان ، تورگاید (راهنمای تور) از جمله تجهیزات کنفرانسی می باشد که بعنوان سیستم ترجمه همزمان در سالنهای کنفرانس و آمفی تئاتر و در بازدید از کارخانجات و موزه ها بعنوان تورگاید (راهنمای تور) جهت انتقال صدای سخنران به افراد بصورت بیسیم (وابرلس) استفاده می گردد.
تجهیزات ترجمه همزمان  یا  تورگاید از یک گوشی بی سیم بهمراه  گیرنده کمری  و  یک میکروفن یقه ای بی سیم بهمراه فرستنده تشکیل شده است .
در  سیستم ترجمه همزمان ، میکروفن و هدفون بی سیم بصورت مستقیم با هم در ارتباط هستند و نیازی به دستگاه مرکزی ندارند .همچنین تورگاید بر روی باند UHF کار می نماید و از صدای شفاف و بدون نویزی برخوردار می باشد.

ترجمه همزمان (تورگاید)

ترجمه همزمان (تورگاید)

برخی مشخصات فنی سیستم تورگاید و ترجمه همزمان
* قابلیت استفاده بصورت متحرک و ثابت
* فرستنده – گیرنده باند فرکانسی ۴۷ مگاهرتز
* قابلیت ارسال – دریافت روی ۵ کانال مختلف برای ۵ زبان مختلف
* قابلیت پوشش بالغ بر ۳۰ متر با صدایی بسیار شفاف و واضح
* قابلیت پوشش فضایی بالغ بر ۷۰ متر با استفاده از WM-2110
* قابلیت نصب ۴ نوع میکروفن دستی پیجینگ ، یقه ای و هدستی
* گوشی برای اتصال به گیرنده با قابلیت نصب روی گوشی
* میکروفن یقه ای برای اتصال به فرستنده
* دارای نمایشگر وضعیت باطری
* امکان استفاده در دو حالت گردن آویز و کمری
* امکان تنظیم حساسیت خروجی گوشی – ورودی میکروفن
* کارکرد ۱۸ ساعت در صورت استفاده از باتری آلکالاین

اساس کار تورگاید و دستگاه ترجمه همزمان

اساس کار دستگاه تورگاید بر پایه ی امواج رادیویی یا سیستم وایرلس می باشد. در سیستم تورگاید معمولا تا شانزده کانال برای تنظیم فرکانسهای مختلف وجود دارد .امواج صوتی از طریق میکروفن وارد دستگاه فرستنده شده و فرستنده پس از تقویت آن را به گیرنده های مختلف ارسال می کند و حضار از طریق هدفون های بی سیم صدا را از گیرنده دریافت می کنند.

مهم ترین کاربردهای دستگاه تورگاید و سیستم ترجمه همزمان

۱٫فرض کنید قرار است تعدادی از افراد در یک محیط صنعتی همچون کارخانه که سر و صدای زیادی وجود دارد جهت بازدید از قسمت های مختلف آن دیدن کنند.در حالت معمول به علت صدای زیاد محیط ممکن است صدای راهنمای تور به خوبی به افراد منتقل نشود . دستگاه تورگاید کمک می کند تا با در اختیار گذاشتن یک هدفون بی سیم به هرکدام از بازدید کنندگان صدای راهنمای تور را از طریق امواج رادیویی به خوبی دریافت کنند.

۲٫فرض کنید قرار است یک تور بین المللی بازدید از مکان های تاریخی که افراد شرکت کننده از کشور های مختلف هستند تشکیل شود. هر کدام از افراد تور یک گیرنده و یک هدفون بی سیم دریافت می کنند.مترجم های مختلف از طریق میکروفون و دستگاه فرستنده مطالب مورد نظر را به افراد تور منتقل می کنند.هر کدام از حضار نیز گیرنده خود را بر روی کانال مترجم مورد نظر تنظیم کرده تا صدای آن را از طریق هدفون دریافت کنند.