سیستم صوت گیشه

سیستم صوتی گیشه

سیستم صوتی گیشه :

سیستم صوتی گیشه بهترین راه حل جهت مکالمه بین ارباب رجوع و گیشه دار در قسمت پذیرش و یا اطلاع رسانی یک مرکز می باشد .

معمولاً هر اداره یا سازمان دارای یک بخش  اطلاعات است که مراجعین برای گرفتن اطلاعات در مورد بخش‌های مختلف اداره و نحوه پیگیری پرونده خود به آنجا مراجعه می‌کنند. بخش اطلاعات برای افزایش ضریب امنیتی توسط یک شیشه آکوستیک، محصور شده است که هنگام مکالمه با کارشناسان پاسخگویی مستقر در گیشه های پذیرش در آن سازمان یا اداره با مشکل شنیدن صدای فرد گیشه دار و یا تفهیم کلام خود به او با مشکلاتی مواجه بوده از جمله مشکلاتی که در قسمت اطلاعات اداره به وجود می‌آید می‌توان به کاهش تفهیم کلامی، افزایش امکان انتقال بیماری‌های ویروسی، افزایش سوء تفاهمات، افزایش آلودگی صوتی و بعضاً برخورد فیزیکی بین ارباب رجوع و متصدی پاسخگویی اشاره کرد. برای حل این معضل، استفاده از سیستم صوتی گیشه در اداره‌ها و مکان‌هایی که پاسخگویی و ارتباط بین ارباب رجوع و متصدی مورد نیاز است، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

سیستم صوتی گیشه از یک عدد میکروفن در سمت متصدی و یک میکروفن دیگر در قسمت ارباب رجوع تشکیل می‌شود. میکروفون قسمت متصدی بر روی کنسول میکروفون خود دو عدد ولوم دارد که از آن برای تنظیم صدای میکروفون‌های طرفین استفاده می‌شود. این میکروفون فنری بوده و ارتفاع آن قابلیت تنظیم دارد. فنری بودن این میکروفون، قابلیت چرخش به طرفین آن را میسر می‌سازد. میکروفونی که در سمت ارباب رجوع قرار می‌گیرد، کروی شکل بوده و صدا را به صورت همزمان ضبط و پخش می‌کند. دریافت صدای ارباب رجوع و پخش صدای باجه دار، نقش این میکروفون دایره‌ای در سیستم صوتی باجه‌ای است.

بلندگوی ساده‌ای بر روی کنسول میکروفون قسمت باجه قرار دارد که صدای ارباب رجوع یا مشتری را به باجه دار منتقل می‌کند. به طور کلی در سیستم صوتی گیشه، حق تقدم و ابتکار عمل با باجه‌دار بوده و تا زمانی که متصدی پاسخگویی در حال صحبت کردن باشد، صدای ارباب رجوع شنیده نمی‌شود.مسئول باجه توانایی یک طرفه کردن صدا را با استفاده از یک شاسی موجود بر روی میکروفون خود دارد. این قابلیت برای مواقعی که کارمند متصدی نیاز به صحبت کردن یا مشورت با همکار کنار دستی خود دارد، کاربرد دارد. برای قطع کردن صدای بیرون از باجه نیز، یک شاسی دیگر بر روی میکروفون گیشه تعبیه شده که با فشار دادن آن، می‌توان از آلودگی صوتی فضای بیرونی گیشه در امان ماند.میکروفون دو طرفه‌های گیشه دارای قابلیت‌های دیگری از جمله نصب حافظه داخلی، قابلیت ضبط و ذخیره گفتگوی ارباب رجوع و کارمند متصدی برای استفاده در طرح تکریم ارباب رجوع، ضبط صدا و خروجی برای اتصال آمپلی فایر اشاره کرد.

کاربرد سیستم صوت گیشه :

  • بانک ها، صرافی ها، تالار های بورس و اوراق بهادار
  • گیشه های پذیرش، داروخانه، مدارک پزشکی، صندوق، ترخیص و … در بیمارستان ها و مراکز درمانی
  • گیشه های پذیرش، اطلاعات، مشاوره و … در دادگاه ها، دادسرا ها، شوراهای حل اختلاف، کلانتری ها و …
  • گیشه های اطلاع رسانی و فروش بلیط در فرودگاه ها، مترو ، ایستگاه های راه آهن و پایانه های مسافربری
  • دفاتر خدمات الکترونیک، کارگزاری های بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی، پلیس +۱۰، دفاتر امور مشترکین تلفن همراه و واحد پذیرش امور مشترکین در مراکز مخابراتی
  • گیشه های پذیرش و فروش بلیط در سینماها، اماکن فرهنگی – ورزشی و …
  • گیشه های پذیرش در سازمان ها و مراکز دولتی مانند سازمان ثبت احوال، سازمان بهشت زهرا (س)، ادارات سازمان امور مالیاتی، مراکز تعویض پلاک خودرو، مراکز معاینه فنی خودرو و ..